وزیر ارتباطات:

حدود ۳۵۰ میلیارد تومان طرح در حوزه IT در گیلان بهره‌برداری می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره تکمیل طرح توسعه پوشش ۵۰ درصدی یکی از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر کشور عنوان داشت: امروز از حدود ۳۵۰ میلیارد تومان طرح در حوزه IT در گیلان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در رشت اظهار داشت: دولت سرمایه‌گذاری‌های فراوانی درحوزه IT انجام داده که سبب توسعه بخش خصوصی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره تکمیل طرح توسعه پوشش ۵۰ درصدی یکی از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر کشور عنوان داشت: امروز از حدود ۳۵۰ میلیارد تومان طرح در حوزه IT در گیلان بهره‌برداری می‌شود.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان از اعتبار طرح‌های بهره‌برداری شده در گیلان توسط دولت تامین شده است عنوان داشت: مابقی اعتبار این طرح‌ها توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استان گیلان را دارای شاخص توسعه و سرعت پهنای باند قابل توجهی دانست و ابراز داشت: پوشش جاده‌ای استان گیلان در حوزه تلفن همراه باید با توجه به ظرفیت این استان در حوزه توریسم افزایش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های ارتباطی به ارزش ۲۵۶ میلیارد تومان در استان گیلان آغاز شده است گفت: سرمایه‌‌گذاری در حوزه شبکه‌های مخابراتی بسیار گران است و هزینه کردن در مناطقی که در تمامی اوقات سال مصرف‌کننده ندارد قابل توجیه نیست.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطی در ۵۰ نقطه استان گیلان انجام شده است که باید به ۱۵۰ نقطه برسد تا مردم بتوانند از خدمات مخابراتی و تلفن‌های همراه بیشتر اسنفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه طرح “دولت همراه” از هفته دیگر در سراسر کشور آغاز می‌شود اظهار داشت: اجرای این طرح سبب می‌شود تا همه مردم از خدمات دولت همراه استفاده کنند.

آذری جهرمی با اشاره به اجرایی شدن طرح “سیماک” تصریح کرد: این طرح در گیلان به مرحله اجرایی رسیده و ۱۸ دستگاه اجرایی ذی‌ربط در حوزه املاک در این طرح همکاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح “دولت الکترونیک” سبب شفاف‌سازی افدامات دولت می‌شود گفت: ایران در حوزه اجرای طرح “دولت الکترونیک” در جایگاه صدم جهان قرار دارد و اجرایی شدن آن علاوه بر افزایش راندمان بهره‌وری دولت سبب کاهش رتبه ایران تا ۳۰ پله می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه گیلان در راستای توسعه دانش IT خاطرنشان کرد: توسعه کسب و کارهای نوپا با همکاری دانشگاهیان محقق می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به لزوم هوشمندسازی و تجهیز مدارس اظهار داشت: اجرای سیستم‌های ویدئو کنفرانس از جمله اقداماتی است که در راستای هوشمندسازی مدارس در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال مدارس به شبکه اینترنت را از دیگر برنامه‌های وزارتخانه دانست و عنوان داشت: در حال حاضر امکان اتصال به شبکه اینترنت در ۲۶ هزار روستا کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود گفت: ایجاد سایت‌های مخابراتی در شهرها نیازمند همکاری بخش خصوصی و شهرداری‌ها است که توقع داریم شهرداری رشت این همکاری را داشته باشد.

آذری جهرمی با اعلام اینکه ۲۹ سایت مخابراتی منتظر دریافت مجوز از سوی شهرداری رشت هستند خاطرنشان کرد: این سایت‌ها با توجه به مسئله زیباسازی ایجاد می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در رشت در نظر گرفته شده است که مربوط به حوزه‌های مخابراتی، اقتصادی، کشاورزی و سایر حوزه‌ها می‌شود.

Share