آیت‌الله علم‌الهدی:

جوان با کنسرت و فسق و فجورهای خیابانی شاد نمی‌شود | لوازم آرایش چقدر در جامعه ما ضرورت دارد؟

امام جمعه مشهد گفت: جوان با کنسرت، موسیقی‌های مبتذل و ناهنجار و فسق و فجورهای خیابانی شاد نمی‌شود، این آبنبات چوبی است که با آن سر جوان را به اسم شادی بند می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: ماه معظم شعبان ماهی است که به رحمت و رضوان آمیخته و در هم پیچیده شده است و این پیچیدگی و آمیختگی به دلیل محور و قطب میانی این ماه یعنی میلاد وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی افزود: در روز چهارشنبه به مناسبت میلاد امام زمان(عج) بر حسب رسمی که در سال‌های گذشته در مشهد متداول بوده است، منتظران ظهور راهپیمایی باشکوه را از میدان شهدا به طرف حرم مطهر برگزار می‌کنند. این راهپیمایی دو جهت و عنوان دارد. عنوان اول عرض تبریک به ساحت ولایت مدار امام هشتم(ع) به مناسبت میلاد امام زمان(عج) است. جهت دوم نمادی از تکلیف و وظیفه ما است که به  دنبال آقا راه بیفتیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه امشب شب ولادت حضرت علی اکبر(ع) و فردا روز جوان و علت نامگذاری این روز  به دلیل الگو بودن حضرت علی اکبر(ع) برای جوانان در جامعه انقلابی ما است، عنوان کرد: جوان ما در خط الگویی علی اکبر(ع) چگونه جوانی است و امروز ما چگونه می‌توانیم در جامعه انقلابی خود جوان نماد علی اکبر(ع) را  نشان دهیم. امروز در جامعه ما لازم است نماد علی اکبر(ع) ایجاد شود.  رسالت فرهنگی متولیان فرهنگ نظام ما این است که جوان با الگوی علی اکبر(ع) تربیت شود و این جوان آیا محسن حججی است یا جوانان کوچه لادن و نسترن هستند؟
وی ادامه داد: جریان فرهنگی ما در تربیت جوان باید به دنبال ساخت و پرداخت چگونه جوانی باشد که نماد علی اکبر(ع) شود؟ جوانی که تنها در بی بندوباری و آزادی ناهنجار در صحنه زندگی اجتماعی باشد یا جوانی که تمام ویژگی‌های جوانی‌اش این است که در دفاع از دین تا آنجا پیش می‌رود که با لبه تیز تیغ او را تهدید می‌کنند اما می‌خندد و قوی نگاه می‌کند؟ کدام جوان الگوی علی اکبر(ع) است؟ دستگاه‌های فرهنگی ما باید چگونه جوانی را تربیت کنند؟ محسن حججی  یا جوان عیاش، بی بندوبار و ناهنجار؟ کدام جوان را باید در جامعه انقلابی ما به وجود بیاورند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمن با ما درحال جنگ است، تصریح کرد: مدافع سرسخت و رزمنده نیرومند ما در عرصه نبرد جوان ما است و دشمن می‌خواهد جوان ما را بگیرد. دونقشه برای گرفتن و از دست رفتن جوان ما دارد. یک نقشه برای دختران و زنان جوان و نقشه دیگر برای پسران و مردان جوان است.  نقشه دشمن برای از دست رفتن دختران و زنان جوان ما حیازدایی و عفت زدایی و برای مردان و  پسران جوان غیرت زدایی است.

وی افزود: در این نقشه دشمن مسئولین فرهنگی ما چه باید بکنند؟ برخی از مسئولین صداوسیما، وزارت ارشاد، هنرمندان و مدیران شهری از شادی جوان صحبت می‌کنند و آن هم شادی در بی‌بندوباری، کنسرت‌ها، هرزگی‌ها و فسق و فجوری که صحنه عمومی خیابان و شهر را بگیرد. آیا اینگونه جوان الگوی حضرت علی اکبر(ع) تربیت می‌شود؟ شادی این نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جوان با کنسرت، موسیقی‌های مبتذل و ناهنجار و فسق و فجورهای خیابانی شاد نمی‌شود، عنوان کرد: این آبنبات چوبی است که با آن سر جوان را به اسم شادی بند می‌کنند. جوانان عقل و شعور دارند و تحصیل کرده هستند. شادی آنها در ساماندهی زندگی و در اشتغال و درآمد است.

وی بیان کرد: از جوانان چه بی دین و چه دین دار و از هر تبار و فرهنگی، از یک دختر و پسر جوان بپرسیدکه  آیا زمانی که دختر و پسر جوان به زندگی برسند و یک شب تا صبح در کنار همسر مهربان در زندگی صمیمی به سر ببرند شادی آنها بیشتر است یا اینکه فاقد این زندگی و سامان باشند و در یک برنامه مبتذل موسیقی ناهنجار یا یک کنسرت و بی بندوباری قرار بگیرند؟ شادی آنها کجا است؟ ما طرفدار شادی جوان هستیم. آیا شادی در بیکاری، بی‌همسری، بی‌سامانی زندگی و در دل آلودگی‌های ناهنجار خیابانی فروررفتن است یا شادی این است که درآمد پیدا کنند و زندگی تشکیل دهند؟ شادی در کدام است؟

علم‌الهدی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص تولید داخلی، تصریح کرد:  امروز قشر کارگر ما قشر جوان ما است. مقام معظم رهبری از تولید داخلی و حمایت از کالای داخلی صحبت می‌کنند که  یک بخش آن متوجه مردم است اما بخش عمده متوجه مسئولین و متولیان نظام است. در همین روزها در تهران نمایشگاه لوازم آرایش به راه انداختند.

وی ادامه داد:در این نمایشگاه غیر از غرفه‌های کالای داخلی چند غرفه کالای خارجی نیز  قرار داده شده است.  اولا لوازم آرایش چقدر در جامعه ما ضرورت دارد و برای مردم لازم است؟ نمایشگاه لوازم آرایشی که جز ضروریات مردم نیست را ایجاد کردیم و در آن تولیدکننده خارجی در کنار تولید کننده داخلی و کالای باکیفیت لوازم آرایش خارجی مقابل کالای ایرانی قرار می‌گیرد که با این کار تولید داخلی سرکوب و کشور بازار لوازم آرایش خارجی می‌شود. آیا این کار درستی است؟ این دهن کجی به رهبری نیست؟ من اطلاع ندارم که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از این نمایشگاه خبر دارند یا نه.

امام جمعه مشهد افزود: در ستاد اقتصاد مقاومتی جایگاه این نمایشگاه کجاست؟  دختر ۱۲،۱۳ ساله را به این نمایشگاه برده و از الان با لوازم آرایشی آشنا کردند. زمانی که  این دختر به سن جوانی رسید چگونه جوانی در عرصه این جامعه خواهد بود؟ این بار فرهنگی است و غیر از آن، بار اقتصادی نیز دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه زمانی که می‌گوییم در این مملکت نفوذ است عنوان می‌کنند که چرا این حرف را می‌گویید، گفت: یقینا این کار وزیر و معاون متدین نیست اما آقای مدیرکل، دستیار، مشاور و یا سیر مشاورینی که به راه انداختند، این عامل نفوذی نیست؟ در زمانی که اروپا و آمریکا قصد دارند که سفره برجام را جمع و تحریم‌ها را تشدید کنند در چنین موقعیتی آوردن چنین جریانی چه توجیهی دارد؟ ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور چه کاری انجام می‌دهد؟

Share