به مناسبت روز زمین پاک

جمع آوری یک تن زباله از پارک طبیعت گردی و گردشگری لوندویل آستارا+ تصاویر

بیشترین حجم زباله های مردم و گردشگران به خصوص در ایام تعطیل، ظروف یکبار مصرف و پلاستیک است و به تدریج در طبیعت یا رودخانه سبب بر هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از جمع آوری یک تن زباله با توزیع یک صد کیسه زباله توسط حامیان محیط زیست و اقشار مختلف از محدوده پارک طبیعت گردی و گردشگری لوندویل این شهرستان به مناسبت روز زمین پاک خبر داد.

محمدرضا روشنی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا گفت: زباله ها توسط گردشگران و شهروندان در روز طبیعت در حاشیه پارک طبیعت گردی و گردشگری رها شده بود و تهدیدی برای سلامت محیط زیست و جانداران حاشیه آن به شمار رفته و در طی چند مرحله این پاکسازی انجام شد.
وی افزود: عده ای به ارزش و زیبایی طبیعت اهمیت نمی دهند و با وجود توزیع ۲ هزار ۵۰۰ کیسه زباله در روز طبیعت، در محیط زیست زباله ریخته اند و سازمان های غیردولتی دوستدار محیط زیست می توانند به فرهنگ سازی کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه رهاسازی زباله در طبیعت چهره زشتی از شهر را در ذهن هر گردشگر تداعی می کند، افزود: متاسفانه برخی افراد به علت ناآگاهی از ماندگاری درازمدت زباله در طبیعت، آن را در فضای سبز و مناطق گردشگری رها می کنند.
روشنی ادامه داد: بیشترین حجم زباله های مردم و گردشگران به خصوص در ایام تعطیل، ظروف یکبار مصرف و پلاستیک است و به تدریج در طبیعت یا رودخانه سبب بر هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست می شود.
بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دارای ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۲ تالاب و پنج رشته رودخانه اصلی است و روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله در این شهرستان تولید می شود.

Share