از ۲۵ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد؛

جام مارلیک در گنجینه رشت به نمایش درمی آید

جام طلای معروف به افسانه زندگی، سال ۱۳۴۲ در حفاری های باستان شناسی تپه مارلیک در شهرستان رودبار کشف شد و قرار است از تاریخ ۲۵ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد ماه در گنجینه رشت به نمایش درآید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان و حمایت شورا و شهرداری، مقدمات آوردن جام مارلیک از موزه ملی ایران به گیلان فراهم شد.

رئیس شورای شهر رشت در این باره گفت: طی بازدیدی که ۲۹ فروردین ماه از موزه باستان شناسی رشت صورت گرفت، مقرر شد به منظور تامین امنیت اشیای باستان شناسی گیلان که قرار است از موزه ملی ایران به رشت بیاید، ایستگاه اتوبوس جلوی گنجینه رشت واقع در ابتدای خیابان بیستون جابجا گردد.

علوی افزود: با پیگیری های انجام شده، علاوه بر جابجایی ایستگاه اتوبوس، رنگ آمیزی نرده ها و فضای بیرونی گنجینه رشت و نصب تابلوهای توقف ممنوع جلوی موزه انجام شده است.

وی ابراز کرد: به زودی با تلاش معاونت خدمات شهری شهرداری، تابلوهای راهنمای مسیر گردشگران به سمت موزه بیستون در نقاط مختلف شهر نصب می گردد.

همچنین علوی تصریح کرد: بازگشت جام مارلیک می تواند نقش موثری در توسعه زیر ساخت های گردشگری داشته باشد.

گفتنی است، جام طلای معروف به افسانه زندگی، سال ۱۳۴۲ در حفاری های باستان شناسی تپه مارلیک در شهرستان رودبار کشف شد و قرار است از تاریخ ۲۵ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد ماه در گنجینه رشت به نمایش درآید.

Share