رئیس کل دادگستری گیلان:

توسعه استان امری ضروری و غیرقابل اجتناب است | باید منابع طبیعی حفاظت شود

رئیس کل دادگستری استان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، یکی از اهم وظایف قوه قضائیه را حفظ حقوق عامه و بیت المال برشمرد و اظهار داشت: عمران و آبادانی و توسعه استان، خود حرکت در مسیر احقاق حقوق عامه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست رئیس کل دادگستری استان و با حضور مدیران دستگاه های مسئول برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این نشست با بیان اینکه توسعه استان امری ضروری و غیرقابل اجتناب می باشد تصریح کرد: دستگاه قضایی همواره حامی توسعه و سرمایه گذاری در استان می باشد و ضروری است این امر با حفظ عرصه های ملی و منابع طبیعی صورت گیرد.

وی یکی از اهم وظایف قوه قضائیه را حفظ حقوق عامه و بیت المال برشمرد و اظهار داشت: عمران و آبادانی و توسعه استان، خود حرکت در مسیر احقاق حقوق عامه است که باید با توجه به شرایط خاص اقلیمی گیلان، الزامات استفاده از منابع طبیعی نیز در این مسیر رعایت شود.

این مقام ارشد قضایی همچنین با اشاره به برداشت های غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه های استان یادآور شد: سازمان آب موظف است نقاط مستعد در رودخانه ها را هم از نظر ضرورت و هم میزان و ابعاد برداشت شناسایی کرده و به سازمان متولی صدور مجوز اعلام نماید تا پس از استعلامات قانونی به افراد و دستگاه های واجد شرایط مجوز اعطا شود.

این مقام ارشد قضایی در پایان ابراز امیدواری نمود: دستگاه های متولی، همکاری و عزم و اراده جدی تری در ساماندهی و حفاظت و صیانت از بیت المال و منابع طبیعی داشته باشند و ضمن برخورد قانونی با متخلفان در معرفی آنان به دستگاه قضایی سهل انگاری نکنند.

Share