معاون عمرانی استانداری گیلان:

توجه به مسئله پسماند در دستور کار شوراها باشد | روزی دو هزار تن پسماند در استان دفن می‌شود

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: با توجه به اینکه روزی دو هزار تن پسماند در استان دفن می‌شود، توجه به مسئله پسماند باید در دستور کار شوراها قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت شعبانپور در همایش روز ملی شوراها در سالن الغدیر استانداری گیلان با گرامیداشت نهم اردیبهشت روز بزرگداشت شوراها اظهار کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی هرگاه کار را به مردم و نمایندگان آن‌ها سپردیم موفق‌تر از دولتی‌ها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۷۸۷ نفر به‌عنوان منتخب مردم در شوراهای استان حضور دارند افزود: ازا ین‌ بین، ۲۷۶ نفر از افراد در شوراهای شهر و شش هزار و ۵۰۲ نفر نیز در شوراهای روستایی مشغول فعالیت هستند.

معاون عمرانی استانداری گیلان با اذعان به اینکه از مجموع اعتبارات مصوب شوراها در سال ۹۵ تنها ۴۰ درصد از آن محقق شده گفت: کل اعتبار مدیریت شهری ما به دو هزار میلیارد نمی‌رسد و با چنین میزان اعتباری نمی‌توان شهرستان را مدیریت کرد.

شعبانپور با بیان اینکه شوراها باید به دنبال جذب سرمایه گزار باشند تصریح کرد: باید بتوانیم در شهرستان درآمدی پایدار ایجاد کنیم، با توجه به آغاز فصل گردشگری؛ بابی جدید برای استفاده از درآمدهای گردشگری برای شوراها باز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه توسعه شهرهای استان و توسعه شهری گفت: هر کار قانونی درآمدزا اگر با موانع موجود باشد در دستور کار قرار می‌دهیم و شوراها باید با جدیت این فرصت را به فال نیک بگیرند.

معاون عمرانی استانداری گیلان با تأکید بر اجرای ابلاغ سیاست‌های اجرایی به شوراها بیان کرد: برنامه‌های اجرایی باید با مشاوره مراجع ذیصلاح صورت بگیرد تا منتهی به نتیجه مطلوب شود.

شعبانپور با تأکید بر اینکه رفع مشکل پسماند و کاهش تفکیک آن نیازمند برنامه‌ای جدی است گفت: روزی دو هزار تن پسماند در استان دفن می‌کنیم، توجه به مسئله پسماند باید در دستور کار استانداری و شوراهای شهر قرار بگیرد.

Share