رضا علیزاده:

تنها راه اشتغالزایی در استان، اهتمام به موقعیت گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تنها راه اشتغالزایی در استان، اهتمام به موقعیت گردشگری است و دیگر گزینه ها به اندازه این مقوله موثر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رضا علیزاده یکی از راه های اصلی برون رفت از مشکل بیکاری در گیلان را توسعه و توجه به صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: همه مدیران می بایست شرایط را بگونه ای فراهم کنند که سرمایه گذاران در بروکراسی اداری سرگردان نشوند و فرایند سرمایه گذاری تسهیل شود.

وی اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت های نوین گردشگری است و در این راستا رفع موانع موجود در مسیر توسعه استان، بهبود وضعیت زیرساخت پروژه ها و نیز فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری های جدید ضروری است.

علیزاده همچنین بر لزوم تسریع در اجرای قراردادهای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: گیلان بعنوان یکی از قطب های مهم گردشگری کشور نیازمند فراهم شدن زیرساخت هایی برای رونق صنعت گردشگری است.

وی ادامه داد: تنها راه اشتغالزایی در استان، اهتمام به موقعیت گردشگری است و دیگر گزینه ها به اندازه این مقوله موثر نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در ایجاد توسعه پایدار اقتصادی و فرهنگی گفت: بخش خصوصی با فراهم آوردن امکان اشتغالزایی برای جمعیت بیکار و توزیع درآمد در جامعه، بخشی از بار صنعت عظیم گردشگری را به دوش می گیرد و می بایست ترتیبی اتخاذ شود تا در فرایند سرمایه گذاری در استان با مشکل مواجه نشوند.

علیزاده ایجاد زمینه مطمئن برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کنار بازاریابی صحیح و اصولی را گامی موثر برای تقویت و ایجاد زیرساخت نگهداری از منابع فرهنگی، طبیعی و تاریخی عنوان کرد.

گیلان با گیرایی هایی بسیار در حوزه های تخصصی گردشگری همچون گردشگری طبیعی، گردشگری فرهنگی، سلامت و … جزو کانون های مهم گردشگری در شمال کشور است.

یک هزار و ۸۲۱ تاسیسات گردشگری با بیش از شش هزار شاغل در گیلان فعال هستند.

Share