عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بودجه ۹۷ آموزش و پرورش راه افزایش حقوق فرهنگیان را می‌بندد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است جای خالی ارتقای حقوق فرهنگیان در بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش محسوس است و هیچ جای افزایشی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد درباره ارزیابی بودجه ۹۷ آموزش و پرورش، گفت: بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ وزارت آموزش و پرورش نه تنها کفاف هزینه‌های لازم برای معیشت معلمان و رسیدگی به امور مدارس را ندارد بلکه در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند اثر بخش باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه  پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ آموزش و پرورش مقرر شده است که برای بازنشستگان ۳۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت شود که این امر به طور حتم اذن مقام معظم رهبری را می‌خواهد.

وی افزود: همچنین ۴۰ درصد بخش عمرانی بودجه آموزش و پرورش کاهش یافته است که این امر مشکلات اساسی برای آموزش و پرورش  ایجاد می‌کند.

کوچکی نژاد ادامه داد: مجلس در سال ۹۶ در بودجه مصوب کرد درصدی از هزینه بانک‌ها کسر شود تا دراین راستا نیز حدود ۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت شود که این  مصوبه بسیار مهم نیز در بودجه ۹۶-۹۷ حذف شده است.

وی با بیان اینکه جای خالی ارتقای حقوق فرهنگیان در بودجه ۹۷ آموزش و پرورش محسوس است، افزود: بودجه آموزش و پرورش هیچ جای افزایشی برای ارتقای زندگی فرهنگیان ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: برای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش باید ردیفی در نظر گرفته شود تا این سند به تدریج اجرایی شود اما این مهم نیز در بودجه ۹۷ آموزش و پرورش تحقیق  نیافته  است و در حقیقت آموزش و پرورش  با بودجه کنونی به حاشیه می رود.

Share