وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد:

به کشت‌های آب‌بر فقط در گیلان و مازندران خدمات کشاورزی ارائه شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح نکاشت اقتضایی و بستگی دارد شرایط در استان‌ها چگونه است و در اختیار استانداران و شورای حفاظت از منابع آب هر استان قراردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمود حجتی در گفت‌وگویی در خصوص اعمال ممنوعیت کشت در برخی از استان‌ها به دلیل مصرف بالای آب، اظهار داشت: سال‌ها است که ممنوعیت کشت برنج را در استان‌هایی غیر از مازندران و گیلان ابلاغ کرده‌ایم، مردم در این زمینه باید مراقبت و همکاری بیشتری صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نباید به منظور کشت محصولات آب‌بر مانند برنج در استان‌هایی غیر از گیلان و مازندران آب و خدمات در اختیار کشاورزان قرار بگیرد، گفت: مسئولان کشاورزی در استان‌ها بر اساس قانون موظف هستند به دلیل کمبود منابع آبی خدمات کشاورزی را در اختیار اینگونه کشاورزان قرار ندهند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری جدای از موضوعات سنواتی بحث حاد و خاصی را به دلیل کاهش میزان بارندگی پیش رو داریم و امسال یک سال استثنایی است که نیاز به مراقبت ویژه دارد، عنوان کرد: در سال جاری بحث نکاشت‌ها وجود دارد و دولت و مجلس شورای اسلامی باید به یکدیگر کمک کنند تا خسارت‌ها را به حداقل میزان خود برسانند و از سوی دیگر افرادی باید از افرادی که از حداقل درآمدهای خود محروم می‌شوند حمایت کنیم.

حجتی در خصوص اینکه در سال جاری طرح نکاشت اجرایی می‌شود، اظهار داشت: اجرای این طرح اقتضایی و بستگی دارد شرایط در استان‌ها چگونه است و در اختیار استانداران و شورای حفاظت از منابع آب هر استان قراردارد که در هر استانی تشکیل شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در شورای حفاظت از منابع آب تصمیم می‌گیرند با توجه به محدودیت منابع آبی چه اقداماتی داشته باشند، هر استانی مقتضا و وضعیت بارندگی خاص خود را دارد

Share