امام جمعه آستارا:

بندر، راه آهن و گمرک هیچ نفع فرهنگی برای آستارا ندارند | عده‌ای از انقلابیون قدیمی راه را گم کردند

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا گفت: بندر، اسکله و راه‌آهن باید سهمی در فرهنگ شهرستان داشته باشند و متاسفانه هیچ نفع فرهنگی برای آستارا ندارند و باید سهمشان را از این مهم انجام بدهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در خطبه اول نماز جمعه آستارا گفت: تولد و مرگ انسان ها خارج از این حالت نیست که یا گناه کرده و گناهکار بوده و گناهکار از دنیا میروند و کسانی هستند که گناهکار بوده اما توبه کرده و عاقبت بخیر از دنیا شده و به بهشت می‌روند.

وی اظهار کرد: عده ای بودند که ابتدا اعمال نیک داشتند اما توسط شیطان اغفال شده و عاقبت به شر از دنیا می روند حتی کسانی مانند صحابه پیامبر(ص) که زمانی در مقابل امیرالمومنین(ع) قرار گرفته و بد فرجام شدند.

در اوایل انقلاب افرادی یار امام(ره) بودند اما به مرور زمان جاسوس و اعدام شدند | عده‌ای از انقلابیون قدیمی راه را گم کردند

حافظ نیا همچنین ادامه داد: در انقلاب ما کسانی بودند که به خاطر انقلاب به زندان رفته و شکنجه شدند و حتی در ورود حضرت امام(ره) به کشور در هواپیما حضور داشته اما به مرور زمان جاسوس شده و حتی اعدام شدند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه هم اکنون عده‌ای از انقلابیون قدیمی هستند که راه را گم کرده فتنه گر شده فکر می‌کنند اعمالشان درست است و فکر درست کرده و به فرموده های مقام معظم رهبری گوش نکردند، افزود: آنها اگر با این حال از دنیا بروند قطعاً بدفرجام و بد عاقبت خواهند شد.

وی بیان کرد: عده‌ای با فیلتر شدن شبکه‌هایی که عامل فساد و به سرقت رفتن اطلاعات مردم کشور بودند، دلسوز شده و از این شبکه‌های ضد اجتماعی دفاع می‌کنند.

بندر، راه آهن و گمرک هیچ نفع فرهنگی برای آستارا ندارند

حجت الاسلام حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم گفت: شهرستان آستارا دارای اسکله، گمرک و بندر است وجود آنها امری لازم برای پیشرفت بوده ولی کیفیت استفاده از آنها زمانی مفید خواهد بود که نقش شهرستان فقط محل عبور کالا، صادرات و واردات نباشد.

امام جمعه آستارا ادامه داد: بندر، اسکله و راه‌آهن باید سهمی در فرهنگ شهرستان داشته باشند و متاسفانه هیچ نفع فرهنگی برای آستارا ندارند و باید سهمشان را از این مهم انجام بدهند.

اگر آمریکا از برجام خارج شود ما هم از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج می‌شویم | خروج از برجام ما را قوی‌تر می‌کند

وی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا ۲۲ اردیبهشت را زمان اعلام موضع آمریکا در مورد برجام دانسته و آژانس انرژی اتمی هم صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کردند و اگر آمریکا از برجام خارج شود ما هم از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج می‌شویم.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه از قدرت دشمن نباید ترسید و مسئولان کشور هر تصمیمی در مقابل آمریکا انجام می‌دهند باید با یک صدای واحد باشد، اظهار داشت: خروج از برجام به ضرر کشور نیست و می‌تواند میزان حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی را افزایش داده و ما را قوی‌تر میکند.

وی افزود: برای مقابله با تحریم‌های آمریکا باید همکاری ما را با کشورهای اسلامی و همچنین روسیه و چین تقویت کرده و امروز میزان همکاری اقتصادی ایران با عراق از مرز ۲۰ میلیارد دلار گذشته است.

ائمه جمعه کشور از پاک‌ترین و دلسوز ترین افراد نسبت آرمان‌های انقلاب هستند

حجت الاسلام حافظ نیا در پایان با اشاره به اینکه یکی از تلاش‌های دشمن در سال‌های اخیر حمله به نهادهای انقلابی و نماز جمعه است، تصریح کرد: در تضعیف امامان جماعت بسیار تلاش می‌کند و امروز ائمه جمعه کشور از پاک‌ترین و دلسوز ترین افراد نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب هستند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share