با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولان؛

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی «رودو» معرفی شدند

جشنواره نمایشنامه نویسی «رودو» به همت انجمن هنرهای نمایشی شهرستان آستارا برگزار شد و در پایان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشنواره نمایشنامه نویسی «رودو» به همت انجمن هنرهای نمایشی شهرستان آستارا برگزار شد.

در ابتدا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا گفت: با تشکیل انجمن هنرهای نمایشی شعبه آستارا و با دعوت از هنرمندان شهرستان برای همکاری با انجمن های وابسته به خصوص انجمن هنرهای نمایشی راه را برای اعتدال هنر نمایش باز کردیم و به این هنر در عرصه فرهنگ کمک می‌کنیم.

شاپور تشرینی گفت: عنوان رودو برگرفته از نام یک درخت جنگلی محلی و بومی است و این نام را از این جهت انتخاب کردیم.

وی با ذکر اینکه ۱۰ هنرمند با ۱۴ اثر نمایشی وارد این جشنواره شدند، اعلام کرد: نفرات برتر با تقدیر دبیرخانه جشنواره مشخص خواهند شد.

مسوولین ما فقط شعار فرهنگی می‌دهند

در ادامه مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان آستارا گفت: امروز اتفاق بزرگی برای هنر نمایش در آستارا در حال انجام است و متأسفانه مسئولین ما فقط شعار فرهنگی می‌دهند و دغدغه فرهنگ ندارند. اما امروزه با مشکلات زیادی در مسیر هنر نمایش دست و پنجه نرم می‌کنیم.

سیامک حسن زاده گفت: با توجه به بررسی‌ها و تلاش‌های انجام شده جشنواره نمایشنامه‌نویسی رودو از سال آینده به صورت منطقه ای برگزار می‌شود و با توجه به قدمت و سابقه بیش از صد ساله فرهنگ و هنر در آستارا، این امر را می طلبد.

در ادامه کریم عظیمی نماینده هیئت داوران جشنواره با خواندن بیانیه داوران نفرات برتر را مشخص کرد که طی آن نمایشنامه رستگاری در ساعت ۲۵، نوشته مصطفی صالحی موفق به کسب رتبه سوم جشنواره و دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی و همچنین نمایشنامه مرداب، نوشته تابان هاشم نیا موفق به کسب رتبه دوم جشنواره و دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی و نمایشنامه مهمونی، نوشته سیامک حسن زاده توانست رتبه اول و دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی با آرای داوران انتخاب شده  را کسب کند.

به گزارش دیارمیرزا، آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در قالب هفت انجمن هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان سازماندهی شده اند.

Share