به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

برگزاری محافل جزء خوانی قرآن در آستارا با حضور مسلمانان ایران و آذربایجان+ تصاویر

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: محافل جزء خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از مسلمانان ایران و جمهوری آذربایجان در مصلی و مساجد شهر آستارا برگزار می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محافل جزء خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از مسلمانان ایران و جمهوری آذربایجان در مصلی و مساجد شهر آستارا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: این مراسم در مساجد امام سجاد (ع)، فاطمه زهرا (س)، محمد رسول الله (ص)، آبروان و حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) نیز بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

وی افزود: روزانه بیش از سه هزار نفر از آئین های جزء خوانی قرآن استقبال می کنند و اتباع آذری نیز با حضور خود، باعث خلق تصویر زیبای وحدت مسلمانان می شوند.

حاتمی همچنین ادامه داد: تفسیر قرآن کریم نیز برای چهارمین سال پیاپی با حضور یکی از استادان حوزه علمیه قم در برخی مساجد آستارا برگزار می شود.

وی گفت: رویکرد اداره تبلیغات اسلامی توجه به بعد کیفی فعالیت های قرآنی است و تلاوت قرآن، راهی برای دست یابی به آرامش و ترویج فرهنگ قرآنی است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا تصریح کرد: آیین سی روز با سه جزء قرآن کریم ویژه بانوان نیز در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا آغاز شد.

به گزارش دیارمیرزا، آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و سه موسسه قرآنی در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و سالانه ۸۰۰ هزار نفر از مرز آن تردد می کنند.

Share