مدیرکل راه‌آهن شمال خبر داد:

برقی کردن راه‌آهن شمال با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی

مدیرکل راه‌آهن شمال، برقی کردن خطوط آهن شمال کشور را مهم‌ترین پروژه این اداره در سال جاری دانست و گفت: این پروژه با مشارکت روس‌ها و با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یوسف گران پاشا، مدیرکل راه‌آهن شمال درباره برنامه‌های عمرانی این اداره در سال جاری گفت: بزرگترین و مهم‌ترین پروژه راه آهن شمال در سال ۹۷ برقی کردن خطوط راه آهن است که با همکاری با روسها انجام می‌شود.

گران‌پاشا ارزش این پروژه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: تاکنون جلسات متعددی با طرف روس برگزار شده است و انتظار می‌رود عملیات برقی کردن خطوط راه آهن شمال در سال جاری آغاز شود.

وی دو خطه کردن خط اهن ساری به قائم شهر را طرح دیگر راه آهن شمال دانست و گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری و مشارکت استانداری انجام می‌شود، به این صورت که زیرسازی خطوط توسط استانداری و روسازی توسط راه آهن شمال انجام می‌شود.

به گفته گران پاشا مطالعه خطوط رشت به ساری و آمل به قائم شهر نیز در راه آهن شمال آغاز شده است و پس از انجام مطالعه، عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال درباره ساخت ایستگاه ساری گفت: در حال برگزاری مناقصه برای ساخت این ایستگاه هستیم تا پیمانکار مشخص و عملیات احداث آن آغاز شود. امسال شاهد شروع عملیات احداث ایستگاه ساری خواهیم بود.

وی احداث زیرگذر برای تردد، محصور کردن حریم راه آهن، مقاوم سازی کل پل ها و جوشکاری بلاک شیرگاه به سمت پل سفید را از دیگر فعالیت‌های عمرانی راه‌آهن شمال در سال ۹۷ عنوان کرد.

گران‌پاشا در پایان به افزایش ظرفیت حمل بار در راه‌آهن شمال اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که سهم بیشتری از حمل بار ترانزیت را بر عهده بگیریم. همچنین حمل بار گندم به وسیله خطوط راه آهن در دستور کار قرار دارد که از خرداد یا تیر سال جاری  آغاز می شود.

Share