رئیس شورای شهر رشت:

برای حل معضل پسماند نیازمند اختیارات بیشتری هستیم | قدرت نظارت بر بسیاری از دستگاه‌ها را نداریم

امیرحسین علوی با بیان اینکه حل مشکل پسماند از وظایف شوراها است گفت: برای حل معضل پسماند در استان نیازمند حمایت‌ها و داشتن اختیارات بیشتری هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، امیرحسین علوی با بیان اینکه محور برنامه‌های منطقه‌ای شوراهای شهر و روستا هستند، اظهار کرد: برخی از خواسته‌ها از اعضای شورا فراتر از اختیارات شوراهاست و این امر نشان از اعتماد مردم به نماینده‌های خود است.

وی با اذعان به اینکه مشکلات حوزه پسماند مستقیماً به شوراها فرستاده می‌شود گفت: این انتظار به حقی است که حل مشکلات پسماند به شوراها واگذار شود اما نیازمند حمایت و اختیارات بیشتری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پیشرفت شهرهای پیشرفته دنیا به دلیل تصمیم‌گیری مناطق منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای است تصریح کرد: اگر قرار بر پیشرفت استان باشد نیازمند برنامه توسعه متوازن به همراه شوراها خواهد بود و اگر شوراها بتوانند در کشور و شهر قوی عمل کنند می‌توانند مظهر اعتماد عمومی به‌ نظام و کشور باشند.

علوی با اشاره به اهمیت تغییر و تحول در استان گفت: این تغییر نیازمند تجربه و سبک مدیریت مردمی است. متأسفانه ما قدرت نظارت بر بسیاری از دستگاه‌ها را نداریم؛ و نیازمند پذیرش همه لایه‌های مدیریتی در استان هستیم.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی منطقه‌ای بیان کرد: باید اجازه دهیم شوراها برنامه چهارساله خود را انجام داده تا بتوانند برنامه‌های خود را در سطح کشور به نتیجه برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه توسعه متوازن در استان نیازمند هماهنگی و همکاری بین شوراهای شهر و روستا است گفت: چنین همکاری‌هایی علاوه بر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم استان، موجب ایجاد توسعه استان خواهد شد.

Share