نکات حقوقی

بدون قرارداد هم می‌توان بخاطر اخراج از کارفرما شکایت کرد

نداشتن قرارداد مانع اقدام و مطالبه حقوق قانونی شما نخواهد بود. از طرف دیگر چنانچه شرکت مدعی ورود خسارت از طرف شما می‌باشد می‌بایست ادعای خود را در محکمه به اثبات برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره شکایت از کارفرما بدلیل اخراج از کار در شرایط نداشتن قرارداد کار این است:

با سلام اینجانب ۶ سال در شرکتی مشغول به کار بوده ام. امسال اخراج شدم و در عوض پرداخت حق و حقوق بنده مرا تهدید به شکایت کردند. من مهندس عمران هستم و در دفتر فنی شرکت کار می‌کردم. مدیر عامل ادعا می‌کند که در مناقصه‌ای که شرکت کردیم و برنده شدیم، بعلت محاسبات اشتباه من شرکت متضرر شده؛ در صورتیکه مدیرعامل بعلت نداشتن کار گفت که قیمت پایه داده شده توسط مناقصه گزار داده شود؛ و مرا تهدید کرده در صورت شکایت به اداره کار برای درخواست مطالبات او از من شکایت می‌کند. لازم به ذکر است هیچ قراردادی بین ما نوشته نشده است.

پاسخ کارشناسان:

نداشتن قرارداد مانع اقدام و مطالبه حقوق قانونی شما نخواهد بود. از طرف دیگر چنانچه شرکت مدعی ورود خسارت از طرف شما می‌باشد می‌بایست ادعای خود را در محکمه به اثبات برساند و به صرف داشتن ادعای ورود خسارت نمی‌تواند جلوی پرداخت حقوق قانونی شما را بگیرد.

Share