رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد:

با کسانی که حرمت روزه‌داری در ماه رمضان را رعایت نکنند، برخورد می‌شود

احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: همچون سالهای گذشته با هنجارشکنان و کسانی که حرمت روزه داری در ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند در چارچوب قانون برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست تعامل حقوقی و قضایی فرماندهان نیروی انتظامی با رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه بندگی خدا عنوان نمود و بهترین عبادت و بندگی را گره گشایی از کار خلق خدا دانست.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حوزه امنیت و قضاوت خدمت رسان مردم می باشند ابراز امیدواری کرد کارکنان هر دو دستگاه با حلول ماه رحمت الهی بیش از پیش مهربانی و مدارای با مردم را در دستور کارخود قرار داده و با روی گشاده در طلب برکات این ماه گام بردارند.

سیاوش پور ابلاغ اوراق قضایی را یکی از مهم ترین مراحل فرآیند دادرسی دانست و تصریح کرد: ابلاغ این اوراق در گذشته بر عهده نیروی انتظامی بوده است و اکنون با بهره گیری از سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه حدود ۶۰% از این اوراق در استان گیلان به صورت الکترونیکی ارسال می شود.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، ایجاد فضای روحانی و انتشار معنویت در همه سطوح جامعه را از ثمرات این ماه بیان کرد و اظهار داشت: با روزه داری عموم مردم در این ماه رعایت شان و حرمت روزه داران در انظار عمومی الزامی است.

این مقام ارشد قضایی در ادامه خاطر نشان کرد: همچون سالهای گذشته با هنجارشکنان و کسانی که حرمت روزه داری در ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند در چارچوب قانون برخورد می شود.

وی همچنین از اختصاص شعب ویژه ای در دادسراها و دادگاه ها برای رسیدگی سریعتر به انحرافات و جرائم اخلاقی و تخلفات صورت گرفته در ماه مبارک رمضان خبر داد.

سیاوش پور درباره ارائه خدمات به مسافران و معذوران از روزه داری در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت:  با هماهنگی های انجام شده مطابق ضوابط و مقررات به برخی واحدهای عرضه مواد غذایی و خوراکی مجوز داده شده است تا با رعایت مقررات لازم در این ماه فعال بوده و به ارائه خدمات بپردازند.

Share