سرپرست فرمانداری ماسال:

با موافقت معاون وزیر نیرو، اراضی کشاورزی ماسال از آب سد شفارود بهره‌مند می‌شوند

سرپرست فرمانداری ماسال با اشاره به مذاکرات و پی گیری های به عمل آمده در خصوص بهره مندی اراضی کشاورزی ماسال از آب سد شفارود گفت: اراضی کشاورزی شاندرمن و ۳۰ درصد از اراضی بخش مرکزی از آب این سد منتفع خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست فرمانداری ماسال از موافقت اولیه معاون وزیر نیرو جهت اختصاص آب سد شفارود به اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

محمدجواد عامر در جلسه ی شورای آب کشاورزی شهرستان ماسال با تاکید بر لزوم بهره گیری از همه ی ظرفیت های موجود شهرستان در زمینه ی آب کشاورزی، اظهار داشت: باید وضعیت چاه های کشاورزی راکدی که مشکل حقوقی دارند در اسرع وقت پی گیری و رفع گردد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ی مدیریت توزیع آب کشاورزی سد شفارود با حضور معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مدیر عامل آب منطقه ای استان، نماینده و فرمانداران ۳ شهرستان ماسال، تالش و رضوانشهر، گفت: با وجود اینکه پبش از این هیچگونه سهمیه ای از آب سد شفارود برای شهرستان ماسال اختصاص داده نشده بود، پیرو پی گیری ها و مذاکراتی که با همکاری نماینده ی شهرستان صورت پذیرفت، ضمن موافقت معاون وزیر و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اختصاص آب این سد برای اراضی کشاورزی شهرستان، قرار شد مکاتبات لازم در جهت تایید نهایی این موضوع صورت پذیرد.

سرپرست فرمانداری ماسال ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح و بهره گیری از آب سد شفارود، علاوه بر رفع مشکل کم آبی کل اراضی کشاورزی بخش شاندرمن، بیش  از ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی بخش مرکزی ماسال نیز از آب این سد منتفع خواهند شد.

عامر همچنین با بیان اینکه مذاکرات و پی گیری لازم جهت حفر چاه در نقاط پرتنش آبی شهرستان انجام شده است، از حفر ۱۵ چاه ژالونکایی و ۷ چاه عمیق کشاورزی در نقاط دارای تنش آبی شهرستان در آینده ی نزدیک خبر داد.

Share