فرماندار رشت

با ساخت واحد مسکونی بدون پارکینگ مخالفم | شهر رشت فاقد کمربندی است

احمدی گفت: شهر رشت فاقد کمربندی است و پل روگذرهایی که ساخته شده است به علت نبود کمربندی زیر بار ترافیک سنگین هستند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در مراسم هم اندیشی و تجلیل از پلیس راهور استان گیلان با بیان اینکه پلیس راهور استان زحمات زیادی را در بحث نظارت بر قوانین راهنمایی و رانندگی و ایجاد آرامش در جاده ها می‌کشند، گفت: شهر رشت دارای مساحتی بالغ بر ۱۳۶ کیلومتر و با جمعتی بالغ بر ۶۷۷ هزار نفر که البته این جمعیت شناور هستند و گاهیبه یک میلیون نفر نیز میرسد.

محمد احمدی با اشاره به اینکه عوامل متعددی سبب ویژه شدن شهر رشت در استان شده است، افزود: این شهر به علت مرکزیت استان و وجود ادارات کل از شهر های ویژه محسوب میشود که البته علاوه بر مزیتهایی که برای این شهر رشت خواهد داشت مشکلاتی نظیر ترافیک را نیز شاهد هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مبحث هایی که پلیس راهور نقش بسزایی دارد، پیشگیری است و برای اینکه این رسالت به درستی انجام گیرد نیازمند ساز و کارهایی است که توسط مسئولین مرتبط با این ارگان فراهم می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت گفت: بحث قطار شهری که به همت نمایندگان محترم شهرستان برای شهر رشت پیگیری شد از مواردی است که می‌تواند در معضل ترافیکی کمک کند.

وی ادامه داد: شهر رشت فاقد کمربندی است و پل روگذرهایی که ساخته شده است به علت نبود کمربندی زیر بار ترافیک سنگین هستند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تردد روزانه ۲۵۰ هزار خودرو در خیابانها، گفت: بنده به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ به شدت با این امر که واحدی بدون پارکینگ ساخته شود، مخالف هستم زیرا سبب افزایش ترافیک و کاهش امنیت می گردد.

وی افزود: ترافیک باعث آشفتگی روحی و روانی شهروندان خواهد شد و آنچه که مد نظر است باید در خصوص ترافیک تدابیری برای روان سازی اندیشه گردد.

احمدی با بیان اینکه جلسه شورای ترافیک بسیار پر اهمیت است، تصریح کرد: هر اتفاق ترافیکی در شهر رشت و شهرستان رشت بخواهد صورت گیرد باید در شورای ترافیک و کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت خواهان افزایش امکانات نرم افزایی در پلیس راهور استان شد و در پایان با بیان اینکه همکاری همه مسئولین در همکاری با پلیس راهوار سبب خواهد شد که پلیس مقتدر در جامعه داشته باشیم و نیز مشکلاتی نظیر ترافیکی را به راحتی حل نماییم.

Share