رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان:

با افتتاح راه آهن آستارا-آستارا فضای اقتصادی جدیدی در کشور آغاز شد

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان گفت: با افتتاح راه آهن آستارا-آستارا فضای اقتصادی جدیدی در کشور آغاز شده و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن بهره‌برداری شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان گفت: با افتتاح راه آهن آستارا-آستارا فضای اقتصادی جدیدی در کشور آغاز شده و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن بهره‌برداری شود.

وی گفت: موضوعی که در نشست مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان به آن توجه زیادی داشتند آشنایی بازرگانان فعال در حوزه CIS با امکانات و خدمات حمل و نقل ریلی بوده و در حال حاضر حمل و نقل ریلی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب شده و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی در فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.

تیزهوش تابان افزود: در رشد و توسعه جهانی نمی توان نقش سیستم های حمل و نقل را در بهینه سازی هزینه ها و سرعت جابجایی و نیز سطح خدمات ارائه شده انکار کرد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل در ایران طی دوره های گذشته با فرازها و فرودهای روبرو شده است و هدف اصلی آن تلاش برای رسیدن به جایگاه مطلوب و بهتر است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت منطقه ای و جغرافیایی کشور ما سیستم حمل و نقل ریلی نقش ویژه ای در تبادل کالا و اقتصاد کشورمان دارد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه همچنین ادامه داد: ما می توانیم با ایجاد هماهنگی و برطرف نمودن نواقص و کاستی های موجود شرایط مطلوب را جهت گسترش سیستم حمل و نقل ریلی و ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه مبادلات تجاری در حوزه cis فراهم کنیم.

تابان در پایان اظهار کرد: امید است با تبادل اندیشه بتوانیم چشم انداز روشنی را برای آینده حمل و نقل بین المللی ترسیم نماییم.

Share