در چهلمین جلسه شورای شهر رشت رشت مطرح شد:

با اجرای پیاده راه، بازاریان متضرر شدند | وقت شهر شناسی شهردار به اتمام رسیده است

حجت جذب با بیان اینکه متاسفانه با اجرای پیاده راه فرهنگی قشر بازاریان متضرر شدند تا جایی که در پله برقی ۹۰ مغازه تعطیل شد، گفت: از شهردار می‌خواهیم که خیابان شریعتی به سمت سعدی بازگشایی گردد تا ماشین ها از آنجا تردد کنند و بتوانیم بخشی از مشکلات بازاریان را حل کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در ابتدا با حضور نایب رییس شورا حجت جذب برگزار شد.

با اجرای پیاده راه فرهنگی قشر بازاریان متضرر شدند | خیابان شریعتی به سمت سعدی بازگشایی شود

نایب رییس شورای شهر رشت ضمن تبریک ایام، گفت: انتظار داشتیم که شهرداری به مناسبت روز کارگر جشنی را در خور و شایسته برای کارگران شهرداری برگزار کند.

جذب در ادامه خطاب به شهردار رشت چند موضوع را مطرح کرد و افزود: در حال حاضر در بهترین فصل از سال برای کارهای عمرانی به ویژه آسفالت خیابان ها و معابر هستیم و شهردار رشت باید هرچه سریعتر کار مناقصه را آغاز کند تا پیمانکاران در حوزه مشخص شروع به کار کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با اجرای پیاده راه فرهنگی قشر بازاریان متضرر شدند تا جایی که در پله برقی ۹۰ مغازه تعطیل شد، گفت: از شهردار می‌خواهیم که خیابان شریعتی به سمت سعدی بازگشایی گردد تا ماشین ها از آنجا تردد کنند و بتوانیم بخشی از مشکلات بازاریان را حل کنیم.

جذب با اشاره به نزدیک شدن تعطیلات تابستانی و موج دوم مسافران به رشت گفت: از حالا باید برای جانمایی مسافران، شهرداری رشت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تشکر از شهردار در مورد پرداخت های به موقع کارکنان و کارگران گفت: دوره شهردار قبل هر ۶ ماه پرداخت حقوق صورت می‌گرفت و بنده از چنین نظمی در پرداخت ها از آقای نصرتی تشکر می‌کنم اما امیدوارم نظام هماهنگ حقوق نیز اجرا شود.

تبعات اجرای طرح تفصیلی ما را دچار چالش جدی می کند

در ادامه جلسه رضا رسولی، دیگر عضو شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور با تبریک ایام و به ویژه روز معلم گفت: متاسفانه وضع آموزش تحت تاثیر عوامل مختلف قرار گرفته و دارای مشکلات است اما هنوز معلمان مثل شمعی هستند که می‌سوزند تا چراغ علم و دانش را روشن کنند.

وی در مورد طرح تفصیلی شهر رشت گفت: تبعات اجرای طرح تفصیلی ما را دچار چالش جدی می کند.

رسولی در ادامه بیان اینکه در چهارچوب کمیسیون‌های فنی مختلف، پیگیر این موضوع بوده‌ایم، گفت: امیدواریم در این مورد بتوانیم با گفتمان بزرگان استان، مسئله را حل کنیم وگرنه در رینگ بوکس باید تن به تن بشویم که نمایندگان شهر این آمادگی را دارند.

رسولی با بیان اینکه مبحث توسعه دستوری، پذیرفتنی نیست، گفت: در جوامع پیشرفته توسعه با مردم ارتباط معنائی دارد و تمامی شهروندان شیرینی اتفاقات رقم خورده را در زندگی خود احساس می کنند.

وی حضور محمدحسن علیپور به عنوان منتخب مردم در صحن شورا را حاوی پیام مهمی دانست و بیان کرد: این پیام حامل صدای قشری است که از توسعه و دستاوردهای آن کمتر برخوردار شده اند.

عضو شورای شهر رشت توجه به بقعه خواهر امام (س) را اقدامی مهم و ارزشمند دانست و گفت: این اقدام می تواند موجب توسعه و ارتقای فرهنگی و اقتصادی شهر رشت شود.

برای بهبود وضعیت رودخانه‌های رشت به یک راه حل مشخص نرسیده‌ایم

وی با اشاره به اینکه حضور محمدباقر نوبخت در بدنه دولت یک اتفاق بزرگ برای گیلان است، بیان کرد: به واسطه وجود اختلاف نظرهای کوچک تاکنون در حوزه بهبود وضعیت رودخانه‌های رشت به یک راه حل مشخص نرسیده‌ایم و فضای همراهی در استان وجود ندارد.

رسولی با ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در جلسه شورای رشت گفت: در تاریخ شهر رشت مباحثی وجود دارد که پرداختن به آنها خارج از توان شورا و شهرداری بوده و از کیوان محمدی به عنوان رئیس سازمان مدیریت گیلان انتظار مساعدت و همراهی در این موارد را داریم.

پیاده راه فرهنگی رشت نیاز به بازنگری دارد | ضرورت ایجاد کمپینگ اسکان مسافر در ورودی های شهر رشت

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی رشت نیاز به بازنگری دارد اظهار کرد: تاکنون پنج شعبه بانک در این محدوده تعطیل شده و این اتفاق نشان دهنده عدم تحرک اقتصادی در آن محدوده است.

جلال الدین محمد شکریه با قدردانی از صبوری بازاریان رشت گفت: ارزش سرقفل در بازار رشت نسبت به محلات دیگر شهر کاهش یافته و باید در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کمپینگ اسکان مسافر در ورودی های شهر رشت تصریح کرد: با توجه به کمبود هتل و مسافرخانه در رشت باید در اسرع وقت نسبت به احداث کمپینگ های اسکان مسافرین در ورودی‌های شهر رشت اقدام شود.

کافه کتاب بر روی درختان شهر رشت ایجاد می شود

شکریه با بیان اینکه احداث کلبه های چوبی و کافه کتاب در رشت ضرورت دارد، اظهار کرد: با مشارکت صنعت چوب، کافه کتاب بر روی درختان ایجاد می شود.

وی افزود: باید عمده فروشی های آلاینده را به خارج شهر و یا شهرک‌های صنعتی انتقال بدهیم و این در حالی است که قیمت زمین در آن مناطق در حال افزایش بوده و با انتقال نمایشگاه های اتومبیل و … به شهرک‌های خاص حجم مشکلات ترافیکی و سد معبر در رشت کاهش پیدا می کند.

وقت شهر شناسی شهردار به اتمام رسیده است

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه با بیان اینکه برای پاسداشت روز کارگر جشنواره فرهنگی و ورزشی کارگران شهرداری برگزار می‌شود افزود: امیدواریم بتوانیم با انجام چنین کارهایی زحمات این قشر زحمت کش را قداردان باشیم.

وی خطاب به شهردار رشت افزود: وقت شهر شناسی شهردار به اتمام رسیده است و باید کارهای عمرانی را آغاز کند.

این عضو شورای شهر رشت در مورد پیاده راه خواهر امام (س) گفت: پروژه باید سرعت بگیرد متاسفانه کارها کند انجام می‌شود و تا رسیدن ماه رمضان این پروژه باید اتمام برسد.

شهردار جلسات خارج از شهر نگذارند

وی در مورد احکام سفارشی شهردار گفت: امیدوارم شهردار دقت کنند و جلسات خارج از شهر نگذارند زیرا زیر در رصد شورا هستند و نیز از نمایندگان شهرستان رشت می‌خواهم که به کارهای خود برسند.

شیرزاد در مورد رسانه های معاند گفت: این رسانه ها کار تخریب اعضای شورا را آغاز کرده اند و بهترین راه همدلی بین اعضا می‌باشند.

وی افزود: امیدوارم بررسی ها دقیق‌تری از سوی همکاران، در مورد جذب مشاوران در شهرداری ما انجام شود.

شیرزاد در مورد بیماران خاص گفت: اقدامات خوبی در مورد این بیماران صورت گرفته است اما شنیده ها حاکی است که مراکزی با این عنوان افتتاح شد اما مورد بهره برداری قرار نگرفت که این مسئله جای تاسف دارد.

در ادامه جلسه با لایحه سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری، انجام پروژه های عمرانی در سطح شهر از رودخانه های سپیدرود، اجاره معدن برای شن ریزی در محدوده سراوان و زیر سازی کوچه ها و معابر با دو فوریت و همچنین در آخر با لایحه اجرای کمپینگ ها گردشگری در ورودی شهر رشت نیز موافقت شد.

Share