کیوان محمدی با حضور در جلسه شورای شهر رشت:

باید از گردشگران جهت ورود به گیلان، ورودی دریافت کنیم | اگر رشت پیشرفت کند، کل گیلان پیشرفت می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه در کمیسیون پیشنهاد بر این بود که ورودی برای محیط زیست دریافت کنیم، تصریح کرد: در شهرهای دیگر وارد هر منطقه که می‌شویم ورودی دریافت می‌کنند و این قانون نیز باید در گیلان و رشت هم اجرا شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان عصر امروز در جمع اعضای شورای شهر رشت با بیان اینکه چنین جلسه ای باید خیلی زودتر برگزار می شد گفت: این جلسات سبب میگردد که مسایل مختلف شهری که رابطه مستقیم در توسعه استان دارد بیان شود.

رشتی بودن افتخار من است

محمدی با اشاره به اینکه رشتی بودن افتخار من است، تصریح کرد: گاها سعی می‌کنم از محله قدیمی خود که سرخبنده است عبور کنم و تجدید خاطره‌ای با خود داشته باشم البته مبلمان و آسفالتش هنوز مناسب نیست اما با این شرایط در قلب من جای دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ سال گذشته، رشت در جایگاهی قرار داشت که امروز از آن فاصله داریم و این بسیار ناراحت کننده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه از بنده به علت حضور جریانات سیاسی مختلف در شورای شهر رشت به این شورا امیدوار هستم، گفت: گیلان یک شهر و رشت مرکز این شهر است و باید برای آبادانی آن بکوشیم.

محمدی افزود: افراد حاضر در این جلسه دغدغه‌های مشترکی دارند و این موضوع نشان از وحدت است.

هیچ مقام اجرایی در کارها نباید دیدگاه خود را دخالت دهد | اعضای شورا نماینده یک جریان خاص نیستند

وی با اشاره به اینکه سیاسی بودن خود را کتمان نمی‌کنم، تصریح کرد: در جلسه معارفه خود نیز اعلام کردم که فردی سیاسی هستم اما معتقدم هیچ مقام اجرایی در کارها نباید دیدگاه خود را دخالت دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه هر کدام از ما وقتی به پستی میرسیم مدیر یک جریان خاص نیستیم، افزود: اعضای شورا نماینده یک جریان خاص نیستند بلکه نماینده همه مردم رشت هستید.

اگر سیاسی بودیم به راحتی می‌توانستیم با هم گفتگو کنیم

وی با اشاره به اینکه در مدت سه سال مدیریتش دیدگاه سیاسی خود را در کارها دخالت نداده است، گفت: مشکل همه‌ ما این است که سیاسی نیستم اگر سیاسی بودیم به راحتی می‌توانستیم با هم گفتگو کنیم.

محمدی همچنین ادامه داد: اگر ما سیاسی بودیم از نیروهایی امثال آقای رمضانپور در این دو دهه‌ای که حضور نداشتند، استفاده می‌کردیم زیرا تجربیات ایشان راهگشا بود.

درهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به روی همه جریانات سیاسی باز است

وی با بیان اینکه درهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به روی همه جریانات سیاسی باز است، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان هیچ محدودیتی در استفاده از نیروها ندارد و در جلسات پنجشنبه هر ماه همه جریانات می‌توانند حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: اگر کسی با نگرش سیاسی متفاوت با ما در این جلسات شرکت نمی‌کند دلیل به این نیست که ما دعوتش نمی‌کنیم بلکه خودشان دوست ندارند شرکت کنند.

کیوان محمدی با بیان اینکه باید مسائل را با سیاست تدبیر کنیم، گفت: نباید از سیاست فاصله بگیریم چون مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ جریانی مانند شورا توانایی برقراری اتحاد بین نیروها را ندارد، گفت: جایی به مانند شورا سراغ ندارید که نماینده همه جریانات و اقشار در آن حضور داشته باشند.

هر نوع تنش اجتماعی در استان سبب عقب ماندگی استان می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه این سازمان برای استفاده از همه نیروها جهت توسعه استان گیلان آمادگی دارد تأکید کرد: روش ما طرح مسائل اختلافی نیست بلکه هر نوع تنش اجتماعی در استان سبب عقب ماندگی استان می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه از حداقل تنش ها و حداکثر هماهنگی ها باید بهره ببریم گفت: ما نمی‌توانیم از نیروهای استانداری، شورا و دیگر دستگاه‌های اجرایی غافل شویم زیرا همه به همدیکر نیازمند هستیم.

اولویت استان گیلان را مسئله محیط زیست است | آب، خاک و آینده استان در خطر است

وی اولویت استان گیلان را مسئله محیط زیست دانست و تصریح کرد: اگر مسئله محیط زیست حل نشود، ساخت هزار کارخانه نیز مشکل گیلان را حل نمی‌کند.

محمدی با بیان اینکه مسئله رودخانه ها و سروان نباید به تنهایی دیده شود، گفت: باید همه توان را برای حل مشکل محیط زیست به‌ کار گیریم زیرا آب، خاک و آینده استان در خطر است، ما اگر محیط سالم نداشته باشیم نمی توانیم توسعه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در مورد بافت‌های فرسوده شهر نیز گفت: شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن سازمان‌هایی است که می‌توانند با کنار هم قرار گرفتن بافت فرسوده شهر را ساماندهی کنند.

وی گفت: وقتی از شهر رشت حرف می‌زنیم از  این شهر، به عنوان شهر اولین ها یاد می‌کنیم، اما چطور باید این مشخصه را به مردم بشناسانیم؟

پیشنهاد ساخت المان روزنامه خیرالکلام

وی با بیان اینکه هویت شهر رشت به علما و هنرمندانش است، گفت: کمی باید با دیدباز به هنرمندان این شهر نگاه کنیم.

محمدی اشاره به روزنامه خیرالکلام، اولین روزنامه کشور که گیلانی بود کرد، گفت: برای اینکه این موضوع را به مردم بشناسانیم می‌توانیم میدانی با المان طرحی از نخستین شماره این روزنامه طراحی کنیم.

محمدی با بیان اینکه این کار سبب میشود مطبوعات را پاس نگاه داریم گفت: متاسفانه پاس داشتن از مطبوعات و رسانه را به دادن کارت هدیه که به نظر من بدترین نوع تقدیر است، محدود کردیم.

باید اولین های شهر رشت برای مردم بازتاب داشته باشد

وی ادامه داد: باید اولین های شهر رشت برای مردم بازتاب داشته باشد و مکانی برای گردشگری شود ما نیز به شورا در این زمینه کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در مورد بودجه شهرستان رشت گفت: در روزهای اولی که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمدم شهرستان رشت بودجه اش ۱۶ الی ۲۴ درصد بود در حالی که ۳۴ درصد مردم استان در مرکز زندگی می‌کنند و جمعیت روز آن ۴۵ الی ۵۰ درصد جمعیت استان است.

بودجه‌ای که به شهرستان رشت تعلق می‌گیرد باید مطابق جمعیت باشد

وی با بیان اینکه امکانات شهر رشت مورد استفاده منطقه‌ای قرار می‌گیرد، گفت: باید بودجه‌ای که به شهرستان تعلق می‌گیرد مطابق جمعیت موجود باشد که و برحسب شناور بودش محاسبه شود.

بودجه شهرستان رشت از ۷۴ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد افزایش یافت | رشت متعلق به همه ایران است

محمدی افزود: از سال ۹۵ تا کنون سعی کردیم رقم بودجه شهرستان رشت افزایش پیدا کند، گفت: بودجه شهرستان رشت از ۷۴ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه رشت متعلق به رشتی ها نیست بلکه متعلق به همه ایران است گفت: در گردشگری ها آمار نشان می‌دهد که رشت در جاذبه ها بسیار مورد اقبال است.

باید از گردشگران جهت ورود به گیلان، ورودی دریافت کنیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه در کمیسیون پیشنهاد بر این بود که ورودی برای محیط زیست دریافت کنیم، تصریح کرد: در شهرهای دیگر وارد هر منطقه که می‌شویم ورودی دریافت می‌کنند و این قانون نیز باید در گیلان و رشت هم اجرا شود.

وی با بیان اینکه در مجلس رقمی را برای محیط زیست شهرهای شمالی در نظر گرفته شده است، گفت: متاسفانه این طرح با مخالفت برخی نمایندگان همراه بود و امیدواریم با فشارهایی که نمایندگان استان‎های شمالی و شوراهای شهرهای شمالی به این مقوله آورند، تصویب شود.

محمدی در مورد بازدید اعضای شورا و شهرداری از شهرهای بزرگ با اشاره به اینکه از شورا می‌خواهم که از فضاسازی‌ها نترسید زیرا شما باید شهرهای دنیا را ببینید، اظهار داشت: برای ساخت شهر توسعه یافته نیاز است که شما و کارشناس ها ازشهرهای بزرگ دیدن کنند و حتی پیشنهاد می‌کنم که رسانه ها هم در این سفرها حضور یابند و گزارش آن را به مردم ارسال کنند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با دید بسته شهر را بسازیم گفت: کسانی که انتقاد سازنده دارند باید از نظراتشان بهره ببریم اما به کسانی که می‌خواهند کارشکنی کنند بهتر است اصلا توجه ای نشود.

همه اعضای شورا شهر رشت را شجاع می‌دانم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان ادامه داد: بنده همه اعضای شورا شهر رشت را شجاع می‌دانم و توصیه میکنم که ترس در دل راه ندهید.

وی گفت: در شهرهای توسعه یافته دومقوله نظم و نظارت مهمترین امری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه گیلان با داشتن منابع طبیعی غنی یکی از استان های فقیر کشور هستیم، گفت: باید بین جریان های سیاسی وحدت داشته باشبم، زندگی کردن با همدیگر را یاد بکیریم.

اگر رشت پیشرفت کند، کل گیلان پیشرفت می‌کند

وی اظهار کرد: اعتقاد من این است، رشت شهر اثرگذاری است و اگر رشت پیشرفت کند، کل گیلان پیشرفت می‌کند و باید حرکتی ایحاد شود که در کل استان دیده شود.

وی در پایان گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم یک نماینده از سازمان مدیریت برنامه ریزی در شهرداری و شورا حضور پیدا کند و رابط حلقه بین سازمان و مدیریت شهری باشد.

Share