آیت الله فلاحتی:

اگر کالاهای ایرانی کیفیت داشته باشند، مردم برای خرید آن‌ها رغبت پیدا می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت:‌ اعتماد ملت به تولیدکنندگان تلاش مضاعف را در آنان افزایش داده و موجب ارتقای کیفیت کالاهای تولیدشده داخلی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی اظهار داشت:‌ مردم باید با خرید کالای ایرانی از پژوهشگران جوان کشور و صنعتگران داخلی حمایت کنند زیرا این عامل سبب می‌شود روحیه تلاش مضاعف در آنان برای ارتقای کیفی محصولات تولیدی بیشتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ هر کشوری بخواهد بدون نیاز به ابرقدرت‌ها تنها روی پای خود بایستد و استقلال خود را حفظ کند باید با تکیه بر توانمندی نیروهای داخلی خود زمینه حضور مؤثرتر آنان را در عرصه‌های علمی،‌ پژوهشی و اقتصادی فراهم کند.اگر محصولات ایرانی کیفیت لازم را نداشته باشند، اعتماد مردم سلب می‌شود

آیت‌الله فلاحتی دستاوردهای کشور پس از پیروزی انقلاب را چشمگیر عنوان کرد و اظهار داشت:‌ هرکجا که مسئولان کشورمان در عرصه‌های مختلف فناوری و علمی به متخصصان مؤمن و متعهد داخلی اعتماد و از آنان پشتیبانی کرده‌‌اند کشور به‌سمت موفقیت گام برداشته است.

امام جمعه رشت به برخی از این افتخارات ملی پژوشگران ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ پیشرفت‌های قابل توجه کشور در عرصه صنایعی نظیر نانو تکنولوژی،‌ علوم هسته‌ای،‌ کشتی‌سازی،‌ هوافضا،‌ پل‌سازی،‌ دریانوردی و بسیاری دیگر از ظرفیت بالای جوانان ایرانی حکایت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر ایجاد و سپس حفظ مستمر کیفیت کالاهای ایرانی توسط تولیدکنندگان داخلی افزود:‌ اینکه برخی از تولیدات داخلی پس از گذشت مدت زمانی از ورودشان به بازار کیفیت خود را از دست می‌دهند یکی از گله‌مندی‌های قابل توجه مردم است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی نباید صرفاً در اندیشه پر کردن بازار از تولیداتشان باشند عنوان کرد:‌ اگر هر کدام از محصولات ایرانی موجود در بازار حائز شرایط لازم کیفی نباشد قطعاً این عاملی موجب سلب اعتماد مردم نسبت به تمام کالاهای داخلی موجود در بازار می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی کشور همواره باید با نگاه صادرات‌محور محصولات خود را روانه بازار مصرف داخلی کنند ابراز داشت:‌ اگر مردم استحکام و کیفیت لازم را در کالاهای ایرانی مشاهده کنند قطعاً رغبت و اشتیاق آنان نیز برای خرید محصولات داخلی بیشتر می‌شود.

امام جمعه رشت به موضوع وجود همزمان کالاهای داخلی و کالاهای خارجی مشابه در بازار اشاره کرد و اظهار داشت:‌ عقلانیت،‌ اخلاق و عواطف انسانی حکم می‌کند که مردم نیز با وجود برخی ضعف‌های احتمالی در کالاهای داخلی خرید آن را به نمونه خارجی‌اش ترجیح دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عاملی که باعث رشد و توسعه کشور ژاپن پس از دوران گذار از جنگ جهانی دوم شد را برشمرد و عنوان کرد:‌ اتکای مردم این کشور به توان داخلی خود و اطاعت از توصیه‌های رهبرانشان و حرکت در مسیر خلق ایده‌های نو موجبات پیشرفت سریع کشور ژاپن را فراهم کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هم‌اکنون ژاپن به چنان قدرتی دست یافته که تحلیلگران آمریکایی از آن به عنوان خطری بزرگ برای کشورشان یاد می‌کنند افزود:‌ اعطای جایزه به هر شهروند آمریکایی برای عدم استفاده از کالاهای ژاپنی در منازلشان از فرجام موضوع مهم تکیه به توان داخلی حکایت دارد.

Share