سهیل حق‌شناس:

اگر اتفاق بدی برای سپیدرود بیفتد،‌ مردم عاملان آن را نخواهند بخشید | کار در لیگ برتر سخت است

مربی تیم فوتبال سپیدرود رشت گفت: بدهی‌های باشگاه اگر هر سال تسویه نشود،‌ روی هم جمع خواهد شد و در آینده شاهد نابودی تیم خواهیم بود. سپیدرود تیم مردمی است و باید مدیران پاسخگو باشند. قطعاً اگر اتفاق بدی برای سپیدرود بیفتد،‌ مردم عاملان آن را نخواهند بخشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سهیل حق‌شناس در خصوص نتایج سپیدرود در فصل هفدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: این فصل اولین سالی بود که سپیدرود در لیگ برتر حضور داشت و از همان ابتدا هم با مشکلات مدیریتی زیادی مواجه بودیم. تیم ما بدون پول و بدون مالک کار خود را شروع کرد و مشکلات دیگری هم در نیم‌فصل پیش آمد. تغییر زیاد مربی و سایر مشکلات باعث شد تا سپیدرود به‌عنوان گزینه اول سقوط مطرح شود. البته تیم‌های دیگر مانند مشکی‌پوشان، نفت تهران و استقلال خوزستان هم با این مشکلات مواجه بودند.

وی افزود: اگر دقت کنید دقیقاً پنج تیم خصوصی لیگ تا هفته‌های آخر برای نیفتادن می‌جنگیدند. یکی از دلایل این اتفاق آماده نبودن بستر برای خصوصی‌سازی تیم‌هاست و یا احساس امنیتی وجود ندارد که تیم‌ خصوصی بتواند با تیم‌های دولتی رقابت کند. تیم ما هم متأسفانه کاملاً خصوصی اداره می‌شد و در طول فصل مشکلات مالی زیادی داشتیم. علاوه بر این مشکلات، سپیدرود تیم پُر هواداری است و درست است این هواداران در دیدارهای خانگی کمک زیادی به ما می‌کنند،‌ اما اگر نتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم باید جوابگوی چندین هزار هوادار باشیم.

مربی تیم سپیدرود در ادامه تصریح کرد: مشکلات مالی فراوان و عدم نتیجه‌گیری تیم،‌ باعث شد تا بچه‌ها در نیم‌فصل دچار یک بحران روحی و روانی شدید شوند. در هر صورت در میانه فصل تغییراتی در باشگاه رخ داد و علی کریمی به تیم ما آمد. به نظرم سه عامل باعث بقای تیم ما در لیگ برتر شد، اول نقش روحی و روانی بود که علی کریمی در تیم ما به خصوص در دیدارهای خانگی ایجاد کرد. دوم نقش برجسته هواداران در دیدارهای خانگی بود و در آخر هم عملکرد بازیکنان که باعث موفقیت تیم شد. مدیریت باشگاه هم در مقاطعی،‌ مبلغی کم به تیم تزریق کرد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد قطعاً سپیدرود سقوط می‌کرد،‌ اما در برخی مواقع هم بدقولی‌هایی انجام شد که امیدوارم حل شود. در هر صورت تمام تلاش و ظرفیت ما این بود که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. باخت‌های بدی هم در برخی مواقع داشتیم، اما باور کنید کار در لیگ برتر سخت است.

حق‌شناس با بیان اینکه تمام دغدغه و نگرانی هواداران و کادرفنی این است که سپیدرود به سرنوشت تیم‌های مانند ابومسلم و سایر تیم‌های پرطرفدار دچار نشود،‌ گفت: بدهی‌های باشگاه اگر هر سال تسویه نشود،‌ روی هم جمع خواهد شد و در آینده شاهد نابودی تیم خواهیم بود. سپیدرود تیم مردمی است و باید مدیران پاسخگو باشند. قطعاً اگر اتفاق بدی برای سپیدرود بیفتد،‌ مردم عاملان آن را نخواهند بخشید.

وی در واکنش به این پرسش که «آیا قراردادش را با باشگاه سپیدرود تمدید خواهد کرد یا خیر؟»، گفت: تا الان نه کریمی با من صحبت کرده است و نه باشگاه. در هر صورت من طرفدار سپیدرودم و به دنبال کمک به تیم محبوبم هستم. اگر بتوانم کمک خواهم کرد، اگر هم نتوانم به‌عنوان یک هوادار کنار تیم هستم.

Share