ولی داداشی مطرح کرد:

انفعال وزارت خارجه و حذف نشدن ویزا برای تردد ایرانیان به جمهوری آذربایجان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از انفعال وزارت خارجه و حذف نشدن ویزا برای تردد ایرانیان به آذربایجان، گفت: ظریف باید در این زمینه در صحن مجلس پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از الف، ولی داداشی نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالش از محمدجواد ظریف که هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود، گفت: بر اساس توافق دولت آذربایجان با دولت ایران، تردد اتباع آذربایجان به ایران بدون ویزا صورت می گیرد و اتباع این کشور بدون پرداخت ویزا و تنها با گذرنامه می توانند به کشورمان وارد و خارج شوند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل انفعال و پیگیری نکردن دستگاه سیاست خارجی، ورود اتباع ایران به آذربایجان با ویزا صورت می گیرد در حالی که با پیگیری وزارت خارجه، ایرانیان هم می توانند بدون پرداخت ویزا به آذربایجان تردد کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مناسبات و اشتراکات زیادی از جمله مناسبات فرهنگی و اجتماعی بین ۲ کشور وجود دارد، افزود: ملت ۲ کشور ارتباط تنگاتنگی دارند و برخی از اتباع ۲ کشور از جمله شهروندان حوزه انتخابیه اینجانب با اتباع آذربایجان ازدواج کردند.

داداشی تاکید کرد: به دلیل این ارتباط تنگاتنک مردم منطقه، لازم و ضروری بود تا ویزای ایرانیان برای ورود به آذربایجان هم حذف می شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سوال کردم، افزود: وزیر با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوال پاسخ داد اما پاسخ وی قانع کننده نبود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف در جواب گفت که دستگاه حکومتی آذربایجان این موضوع را قبول نمی کند اما اینجانب در جواب به وی گفتم که شما مدعی مذاکره با گروه ۱+۵ هستید چطور نمی توانید با آذربایجان بر سر ویزا توافق کنید.

داداشی با بیان اینکه در حال حاضر کشور آذربایجان ظرفیت بالایی برای تجارت و صادرات محصولات ایران دارد، افزود: این ظرفیت می تواند برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری کشورمان مفید باشد و باید از این ظرفیت بهره برد.

مجلس در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی دارد.

Share