معاون فرودگاه گیلان:

افزایش پروازهای فرودگاه رشت نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی است

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه گیلان، افزایش پروازها در استان را مستلزم هم افزایی همه دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا،  معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه گیلان، افزایش پروازها در استان را مستلزم هم افزایی همه دستگاه های اجرایی عنوان کرد.
جعفر منفردی روز دوشنبه در نشست مدیران دفاتر خدمات مسافرتی گیلان افزود: فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی است.
وی تاکید کرد: فرودگاه‌ها به عنوان یکی از منابع اقتصادی، ایفاگر نقش مهمی هستند و در تولید و اشتغال نقش موثری دارند، بنابراین، برای اینکه فرودگاه‌ها از بحث هزینه‌ای به سمت تجاری‌سازی سوق داده شوند؛ باید تغییر عقیده و دیدگاه در میان مدیران فرودگاهی، مدیران استان و مدیران تاسیسات گردشگری ایجاد شود.
منفردی با بیان اینکه برخی شرکت های هواپیمایی همچون قشم ایر آمادگی افزایش پرواز به دیگر مقاصد داخلی به جز مقاصد کنونی را دارند، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی می توانند در این راستا با همیاری و کمک به جذب مسافر نقش موثری در افزایش تعداد پروازهای استان ایفا کنند.
مدیران دفاتر خدمات مسافرتی گیلان نیز در این نشست بر افزایش درصد سود از سوی شرکت های هواپیمایی به آژانس های مسافرتی و همچنین حذف چارترهای پروازی تاکید کردند.
نشست مدیران فرودگاه گیلان با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی بمنظور تعامل و هم اندیشی برای افزایش پروازهای فرودگاهی در استان انجام شد.
سال گذشته ۴۷۰ هزار و ۷۵۶ مسافر از فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت به ۱۰ مسیر داخلی و سه مسیر خارجی سفر کردند؛ جابجایی این تعداد مسافر نسبت به دوره مشابه قبل، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
مسافران یادشده در مسیرهای داخلی تهران، شیراز، عسلویه، مشهد، کیش، قشم، بندرعباس، تبریز، اهواز، ارومیه، اردبیل و مسیرهای خارجی بغداد، آدانا و تفلیس جا به جا شده اند.
هم اکنون یکصد سورتی پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، بغداد، شیراز، عسلویه، تبریز، کیش، قشم، تبریز و اهواز و مسیر پرواز خارجی بغداد ، از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال ۱۳۴۸ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت_انزلی، حدود ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

Share