آیت الله فلاحتی در نهمین سالگرد گرامیداشت ارتحال آیت الله بهجت(ره)؛

آیت‌الله بهجت(ره) الگویی برای عالم بشریت است | همه مردم تشنه آب زلال معرفت هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروزه همه مردمان کره زمین تشنه مکتب و مذهبی هستند که دل های مردم را تسخیر کند، تصریح کرد: اسلام و قرآن دل های مردم را تسخیر می‌کند و همین موضوع دشمنان را وادار به برخورد سخت با اسلام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌ الاسلام رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان عصر امروز (۱۳اردیبهشت) در نهمین سالگرد گرامیداشت ارتحال آیت الله بهجت(ره) که در مسجد بالامحله فومن برگزار شد، اظهار کرد: همه مسلمانان و اندیشمندان دنیای بشر، تشنه زلال معرفت الهی هستند.

وی با بیان اینکه این مردمان هر کسی را که در این مسیر مشاهده کنند، دنبالش هستند، افزود: ما شواهد فراوانی داریم که عرفان اسلامی مورد عنایت غیرمسلمانان هم واقع شده و وقتی آنها با فلسفه و عرفان اسلامی که هر دو بر گرفته از دو ثقل اکبر است، مواجه می‌شوند، گمشده خود را پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه سخنان ما زنده کننده دلهاست، گفت: روزی خواهد آمد که بسیاری از الفاظ رایج میان مردم که همه آن با نقاط غیراسلامی آمیخته است، برای مردم در حاشیه زندگی خواهد بود و اصطلاحات اسلامی رایج می‌شود.

اسلام و قرآن دل های مردم را تسخیر می‌کند

حجت‌الاسلام فلاحتی با بیان اینکه امروزه همه مردمان کره زمین تشنه مکتب و مذهبی هستند که دل های مردم را تسخیر کند، تصریح کرد: اسلام و قرآن دل های مردم را تسخیر می‌کند و همین موضوع دشمنان را وادار به برخورد سخت با اسلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ریچارد اندیشمند غربی می‌گوید؛ ایران با داشتن ظرفیت‌های نظامی و موشک‌های دوربرد موجب وحشت نیست، ایران با داشتن منابع انسانی علت وحشت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن همه امکانات خود را بسیج کرده تا نوری که در این سامانه از تاریخ به وجود آمده و جهان را روشن کرده را خاموش کند، اظهار کرد: آفرینش انسان و همه موجودات همراه با توجهات الهی نسبت به آنها است.

حجت‌الاسلام فلاحتی با بیان اینکه خداوند از روزی که انسان را خلق کرد مورد عنایت و توجهش قرار داد، افزود: هیچ پدیده‌ای در این دنیا از توجهات خدا مغفول نیست.

مکتب اسلام سرشار از معرفت و نورانیت است

وی با بیان اینکه مکتب اسلام و به خصوص مذهب تشیع سرشار از معرفت و نورانیت است، گفت: هر لحظه حضور در پیشگاه مرحوم آیت الله بهجت(ره) سرشار از معرفت نورانی بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شیطان ۷۰ سال نتوانست به گرد آیت الله بهجت بگردد، تصریح کرد: امروز جوانان و دانشجویان به دنبال الگو هستند.

حجت‌الاسلام فلاحتی با بیان اینکه ما برای الگو نباید به این سو و آن سو بگردیم بلکه هر چه است در مکتب اهل بیت(ع) می‌باشد، خاطرنشان کرد: مفاخری در میان علما و عرفا به منصحه ظهور رسیدند که هر کدامشان رهبری برای یک امت هستند.

آیت الله بهجت(ره)، مرجع فقید ما یک الگو برای عالم بشریت است

وی با بیان اینکه مرجع فقید ما یک الگو برای عالم بشریت است، اظهار کرد:  همه می توانند در مسیر خدا قرار گیرند همانطور که آیت الله بهجت(ره) قرار گرفت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در زمان آیت‌الله بروجردی هیچ نامی از مرحوم بهجت نبود و نام آیت الله بروجردی برای علم و معرفت آشنا بود، افزود: آینده هم شاهد چنین شخصیت‌هایی خواهد بود و از این مجالس برای عارفان دیگر منعقد می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحتی با بیان اینکه هر کسی در مکتب اهل بیت حضور به هم رساند، به این درجه می‌رسد، گفت: یک مرجع مانند آیت الله بهجت(ره) کافی است که از او در گفتار و کردارش الگوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه به قدری این عالم ربانی متواضع بود که وقتی کتاب جواهرالکلام را در دست می‌گرفت از رو می‌خواند و نسبت به عالمان تواضع داشت، تصریح کرد: این مرجع عالی قدر زمانی که می‌خواست نظرش را بیان کند، در لفافه می‌گفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معرفت انسان را در دنیا و آخرت همراهی می‌کند، خاطرنشان کرد: همه مردم تشنه آب زلال معرفت هستند.

حجت‌الاسلام فلاحتی، نخستین مانع رسیدن به این هدف والا را عدم لیاقت دانست و اظهار کرد: خداوند هر موجودی را که می‌آفریند لیاقت رشد را در او قرار می‌دهد، اما این انسان است که این لیاقت را از خود می‌ستاند و به حاشیه انسانیت می‌رود.

وی افزود: انسان وقتی اولین گناه را مرتکب می‌شود در جان و روحش یک لکه سیاه به وجود می‌آید که اگر توبه کند، این لکه از بین می‎رود امااگر ادامه دهد جلوی راه او را می‌گیرد و لیاقت انسان برای اینکه به آن مقامات برسد، زدوده می‌شود.

پیروی از هوای نفس مانع رسیدن انسان به خدا

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیروی از هوای نفس دومین مانع رسیدن انسان به خدا است، گفت: امروز همه اهالی دانش در زمینه محیط زیست از حیوانات نمی نالند بلکه همه از دست انسانی می‌نالند که سبب تخریب حیات وحش است.

حجت‌الاسلام فلاحتی با بیان اینکه تمام تلاش قدرت‌های سلطه طلب و دشمنان دین خدا برای این است که جوامع اسلامی و به خصوص ایران و دختران و پسران را از مسیر نورانی بیرون کند، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری راهیان نور، ایام البیض و اردوهای جهادی را تشویق می‌کند برای این است که راه درست همان‌هاست و راهی که دشمن نشانمان می‌دهد نادرست است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد است حرکات جوانان ما را بر اساس خواسته‌های خود تنظیم کند، خاطرنشان کرد: عدم اراده سومین مانع رسیدن به معرفت الهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عاجزترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد، اظهار کرد: نماز منبع نیاز است و ما سرشار از نیاز هستیم که باید از بی نیاز طلب نیاز کنیم.

Share