معاون وزیر آموزش و پرورش در امور عمرانی و نوسازی مدارس:

استان گیلان زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی کشور قرار دارد

مهراله رخشانی مهر سرانه میانگین حدود ۱۱ استان را زیر میانگین کشور عنوان کرد و گفت: استان های البرز، سیستان و بلوچستان، تهران، گیلان و خوزستان استان هایی هستند که زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی کشور قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون وزیر آموزش و پرورش در امور عمرانی و نوسازی مدارس گفت: ۳۰ درصد ۱۰۵ هزار واحد آموزشی کشور نیاز به تخریب، نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی دارند.

مهراله رخشانی مهر در حاشیه افتتاح دبیرستان ۱۶ کلاسه مهرگان ۲ آبادان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید پنج هزار مدرسه تحویل می شود گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش آموز ۵،۴ متر مربع است این درحالی است که استاندارد بین المللی به ازای هر دانش آموز ۸،۲ متر مربع است.

وی سرانه میانگین حدود ۱۱ استان را زیر میانگین کشور عنوان کرد و گفت: استان های البرز، سیستان و بلوچستان، تهران، گیلان و خوزستان استان هایی هستند که زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی کشور قرار دارند.

رخشانی مهر با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: طبق بند ث ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار برای تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس از حساب ذخیره ارزی اختصاص یافته و اگر این میزان اعتبار برای نوسازی مدارس جذب شود در برنامه ششم توسعه در فضای آموزشی به استانداردهای لازم می رسیم.

Share