استاندار گیلان:

استان با تحولی جدی در توسعه مواجه است | وقتی به شهرستانی می‌روم برای من بنر نصب نکنید

سالاری با اشاره به مواجه شدن استان با تحولی جدی در توسعه تصریح کرد: با وجود آزاد راه و راه آهن قزوین- رشت، و نزدیک شدن فاصله پایتخت به گیلان و منطقه آزاد انزلی، انگیزه و جذابیت سفر به گیلان بیشتر و در ماه‌ها و سنوات آینده شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در همایش روز ملی شوراها که صبح امروز در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به مواجه شدن استان با تحولی جدی در توسعه تصریح کرد: با وجود آزاد راه و راه آهن قزوین- رشت، و نزدیک شدن فاصله پایتخت به گیلان و منطقه آزاد انزلی، انگیزه و جذابیت سفر به گیلان بیشتر و در ماه‌ها و سنوات آینده شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

سالاری مهمترین اقدام در حوزه اشتغالزایی و تقویت آثار مثبت نزدیکی به پایتخت، را تدوین برنامه جامع گردشگری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می توانیم سالانه حداقل ۴۰ هزار فرصت شغلی مستقیم را در این بخش ایجاد  کنیم.

استاندار گیلان با انتقاد از نصب پرده‌های تبریک به افراد در مناطق شهری و روستایی برضرورت ساماندهی آن تأکید و تصریح کرد: دلیلی ندارد که برای بنده که به منظور انجام وظایف کاری خود به شهرستانی می روم، بنر نصب کنند، این بنرها از پول شخصی افراد نیست بلکه از پول مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان معیار توزیع اعتبارات عمرانی شهرستان ها در سال ۹۷  را وجود زیر ساخت های رونق اقتصادی و اشتغالزایی عنوان کرد و با بیان اینکه باید فضای شهرستان‌ها را به فضای همدلی، وحدت و اتفاق نظر تبدیل کنیم ادامه داد: طرح‌های الگویی توسعه را در شهرستان‌هایی که از وفاق، همدلی و همراهی بیشتری برخوردار هستند، اجرایی خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت افزایش نسبت هزینه‌های عمرانی به جاری شهرداری ها در سال ۹۷ را ضروری دانست و گفت: باید در این بخش شاهد بهبود وضعیت نسبت به سال گذشته باشیم

وی با بیان اینکه گسترده‌تر کردن کارها به نفع شما نیست بلکه عمیق‌تر کردن فعالیت ها به نفع شماست تصریح کرد: در حیطه مسئولیت‌های خود، عمیق، مستمر و با سماجت ورود کنید.

سالاری با بیان اینکه تبعیض در به کار گیری نیروها، قابل بخشش نیست افزود: تبعیض در بکارگیری نیروها، رقابت را مخدوش کرده و مردم ما را نمی‌بخشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه شوراها برنامه چهار ساله را در حیطه مأموریت خود و متناسب با ظرفیت ها تدوین کنند افزود: این برنامه، مطالبه شما از دستگاه‌های اجرایی را مشخص خواهد کرد.

استاندار گیلان خواستار پررنگ‌تر دیده شدن حوزه های اجتماعی و فرهنگی و اشتغالزایی در برنامه‌های تدوینی از سوی شوراها شد و افزود: نقش شهردار و دهیاران در مسائل اجتماعی و فرهنگی نقش بسیار مهم و انکارناپذیری است.

نماینده عالی دولت در گیلان حل مشکلات پسماند را از جمله دغدغه‌های مهم استان برشمرد و گفت: بخشی از حل مشکلات پسماند نظیر تفکیک از مبدأ و فرهنگ سازی در این زمینه مرتبط به شما بوده که باید اقدامات لازم صورت پذیرد و بخش دیگر آن همچون احداث زباله سوزها مرتبط به استان است که در حال پیگیری می‌باشد.

استاندار گیلان با اشاره به وجود زباله در کنار محورهای عبوری اصلی و فرعی  استان بر ضرورت ساماندهی آن تأکید کرد و افزود: زیبایی‌های طبیعت با وجود این زباله‌ها در کنار جاده تناقص دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار توسعه ای در بخش‌های مختف استان تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع، رقابت‌های مخرب و دیدگاه‌های کوتاه موجب استفاده نکردن از این ظرفیت‌ها و عقب ماندگی‌ می‌شود.

سالاری با بیان اینکه از شما عزیزان انتظار دارم تا برنامه‌ای متناسب با ظرفیت‌های استان تدوین کنید افزود: باید با دید جامع و بهره‌گیری از توانمندی‌ها در جهت توسعه و شکوفایی استان گام برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توسعه را تنها اجرای آسفالت در روستا و شهرها ندانیم افزود: نمی گویم که پیگیر آسفالت نباشید، اما موفقیت شورا، دهیار و شهردار را تنها در اجرای آسفالت ندانید.

استاندار گیلان گفت: در مناطق امکان پذیر، با سنگ فرش نمودن معابر و بهره‌گیری از معماری سنتی و بومی چهره آن منطقه را به چهره‌ای زیبا و دلنشین تبدیل کنید.

سالاری خواستار ارائه پیشنهادات درست سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان شد و ادامه داد: پیشنهادهای درست سرمایه‌گذاری ارائه شده از سوی شما در کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی و تخصصی بررسی و مصوب خواهد گردید.

سالاری با بیان اینکه اعضای شورا به ثبات مدیریت توجه کنند افزود: شوراها تاجایی که امکان دارد برای پیشبرد امور در صورت اختلاف نظر در یک موضوعی، از گفت و گو و همفکری استفاده کنند و برای پیشبرد امور، شهردار و دهیار را تقویت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: تقویت شهردار و دهیار، تقویت شورا را در پی خواهد داشت.

وی در خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای گیلان، توسعه در هر نقطه از استان را مرتبط با آنان دانست و افزود: نقش شما در اتخاذ تصمیمات توسعه‌ای و مشارکت فکری و اجرایی در این زمینه، نقش مهم و انکارناپذیری است.

سالاری اهمیت شورا را در منتخب مردم بودن آن دانست و افزود: باید با تعامل، همکاری و وحدت در جهت شکل‌گیری رویدادهای خوب برای مردم تلاش کنید.

سالاری مطالبات مردم را تحقق پذیر عنوان و تصریح کرد: آمادگی داریم نقش بیشتری را به شوراها واگذار کنیم اما در آن صورت انتظارات ما از شما نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان برضرورت انجام اقدامات توسعه ای به صورت هوشمندانه و با خلاقیت، در جهت ایجاد تحول در منطقه تأکید کرد.

استاندار گیلان گردشگری را یکی از ۳۰ محور تعریف شده در بخش بوم‌گردی دانست و افزود: محورهای تعریف شده، به روسای شورای بخش‌ها ارسال تا مناطق مستعد را شناسایی و معرفی کنند.

سالاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهر و روستاهای ساحلی استان در توسعه گردشگری گفت: به صورت الگویی، شناگاه‌ها و سازه‌های طبیعت گرایانه در مناطق مختلف استان در حال ساخت است که شما می‌توانید این مهم را با محوریت بخش خصوصی در حوزه خود به انجام رسانید.

استاندار گیلان با اشاره به احداث نمایشگاه دائمی سازه‌های چوبی گردشگری در رشت تصریح کرد: در این نمایشگاه سازندگان سازه‌های چوبی گردشگری سراسر کشور، تولیدات خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد.

گفتنی است شش هزار و ۷۷۸ نفر به عنوان منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۷ نفر آن را اعضای شورای اسلامی شهرها و شش هزار و ۵۰۲ نفر آن را اعضای شورای اسلامی روستاها تشکیل می دهند.

Share