استاندار گیلان:

از ظرفیت گردشگری استان گیلان استفاده نکردیم | نگاه شهرداری‌ها نباید صرفا عمرانی باشد

سالاری با اشاره به اینکه بنده معتقدم از ظرفیت گردشگری گیلان استفاده نکردیم، گفت: جهت افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری باید فعالیت های زیادی از جمله توسعه بهره برداری از تالاب انزلی را انجام دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان بندر انزلی با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان برگزار شد.

حفظ فرصت‌های شغلی حوزه کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان بحث مهمی است

مصطفی سالاری در این جلسه با اشاره به اینکه سه محور جهت توسعه استان گیلان تعریف کردیم، گفت: باید به بخش کشاورزی تمرکز کنیم و آن ساماندهی کنیم.

وی افزود: شاید نتوانیم در بخش کشاورزی شغل جدیدی ایجاد کنیم ولی حفظ این فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد برای شاغلین فعلی در این بخش بحث مهمی است.

از ظرفیت گردشگری استان گیلان استفاده نکردیم

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به بحث گردشگری، اظهار کرد: بنده معتقدم از ظرفیت گردشگری استان گیلان استفاده نکردیم.

سالاری افزود: بنده یک آمار کلی به شما می‌دهم که سال گذشته ۴۴ میلیون نفر مسافر وارد استان گیلان شدند و اگر دست کم ۴۰ میلیون نفر هر نفری در ۲۴ ساعت ۲۰۰ هزار تومن هزینه در استان داشته باشد در یک سال حداقل ۸ هزار میلیون تومان این گردشگرها در استانمان هزینه می‌کنند ولی این یک فرض است و باید اقدامات مناسبی در زمینه گردشگری انجام دهیم تا مسافران در استان ما هزینه کنند.

وی همچنین ادامه داد: امیدواریم با همت جمعی حتی بیشتر از ۸ هزار میلیارد تومان از محل این ۴۰ میلیون مسافر وصول کنیم.

سازمان بنادر باید در بخش لایروبی تالاب جدی تر ورود کند

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگردی در استان گیلان و شهرستان انزلی، اظهار کرد: جهت افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری باید فعالیت های زیادی از جمله توسعه بهره برداری از تالاب انزلی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر برای لایروبی تالاب انزلی به ما قول داده است، اظهار کرد: سازمان بنادر باید در این بخش جدی تر ورود کند.

باید بحث حریم تالاب انزلی را با همکاری منابع طبیعی و امور اراضی حل کنیم

استاندار گیلان با اشاره به ارائه تسهیلات مناسب جهت گسترش حورزه گردشگری در استان، گفت: باید بحث حریم تالاب انزلی را با همکاری منابع طبیعی و امور اراضی حل کنیم.

سالاری اظهار داشت: اگر زمین را بصورت امانتی و اجاره ای به افراد بدهیم، آن‌ها از زمین ها محافظت می‌کنند بنابراین خودمان نمی گذاریم یک زمین خوار بیاید و در آنجا تصرفی انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: در بحث سواحل اتفاق خوبی در اسکله تفریحی انزلی افتاده است و این اسکله ظرفیت ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی را دارد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی به تنهایی به معنای تجاری سازی نیست، گفت: با توجه به سیاست های دولت باید زمینه اشتغالزایی را فراهم نماییم.

نگاه شهرداری ها نباید صرفا عمرانی باشد

استاندار گیلان اظهار داشت: نگاه شهرداری ها نباید صرفا عمرانی نباشد و شهرداری ها باید در مسائل اقتصادی و اشتغالزایی نیز ورود کنند برای مثال تالاب انزلی ظرفیتی بسیار خوبی که پس از حل موانع آن توانایی ایجاد اشتغال وجود دارد.

سالاری با اشاره به اینکه ۸ میلیارد تومان برای ۴ تالاب پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: برای پیاده راه‌ها و اسکله‌هایی که درآمد زا هستند وام اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هرجا که بازنگری طرح هادی زمینه ساز ایجاد اشتغال است باید این کار را انجام دهیم، تصریح کرد: اینکه روستا را یدون داشتن هدف خاصی بزرگ نماییم فایده ندارد و باید زمینه کسب و کار را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه اعتبارات بحث تصفیه فاضلاب را باید در اولویت قرار دهیم، اظهار کرد: بر روی پرورش ماهی در قفس در تالاب باید مطالعه کنیم و در صورت عدم مشکل آن را عملیاتی کنیم.

Share