رئیس شورای شهر انزلی مطرح کرد:

از انتقاد به استقرار ایست بازرسی در ورودی شهر تا ورشکستگی بازار انزلی

احمدی‌فرد با بیان اینکه اولین شهر شمالی هستیم که در دروازه ورودی شهر ایست بازرسی گذاشته می شود و اولین شهر شمالی هستیم که راه‌های ورودی به ساحل را مجبور هستیم مسدود کنیم، افزود: این اقدامات با فلسفه توریست پذیری این شهر منافات دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر احمدی‌فرد رئیس شورای شهر انزلی ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها گفت: به دوستان مظلوم خودم در شورا تبریک می گویم؛ مظلوم از این بابت که حتی یک تبریک خشک و خالی و حتی یک بنر در سطح شهر در این روز نصب نشد.

وی همچنین به حماسه سازی مردم در ۲۹ اردیبهشت اشاره نمود و اظهار کرد: مردم انزلی در یک روز تاریخی و با مشارکت ۷۷ درصدی به لیست امید این شهر رای صد در صد دادند.

رئیس شورای شهر انزلی با انتقاد از عدم حضور مدیران در مراسماتی که شورای شهر و شهرداری برگزار می کند افزود: ما در شورای پنجم بندر انزلی باتوجه به اینکه به خرد جمعی و تجارب بزرگان اعتقاد داریم اما به هیچ وجه اجازه ورود شورای سایه را به تصمیم گیری و دخالت نمی دهیم تا به استقلال شورای شهر خدشه ای وارد شود.

احمدی‌فرد خاطر نشان کرد: در خیلی از ادارات فقط روز های سه شنبه ملاقات با مردم انجام می شود ولی در شورای شهر چون از جنس مردم است هر روز مراجعات بی شمار مردم و تقاضاهای بیشماری داریم.

به دنبال تقویت اختیارات شورا هستیم

وی با بیان اینکه ما بدنبال افزایش اختیارات نیستیم بلکه به دنبال تقویت اختیارات هستیم و بر اساس بند سی و دو ماده هشتاد قانون شوراها تمام دستگاهای اجرایی شهر باید با شوراها هماهنگ باشند تا بتوانیم بصورت مدیریت یکپارچه شهری، شهر را اداره کنیم، گفت: بر اساس قانون، تعریض خیابان ها را به عهده شهرداری می گذارند ما خیابان را تعریض می کنیم اما ادارات برق از جابجایی تیر برق ها ممانعت می کنند و این مشکلات زیادی را برای شهروندان بوجود آوردند.

منتخب مردم انزلی در انتخابات شورا با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ بندر انزلی ورود فاضلاب ها به تالاب و دریا می باشد گفت: با توجه به اینکه حدود ده سال است تصفیه خانه غربی انزلی آماده بهره برداری است که با اعتباراتی حدود ۱۵ میلیارد می توانیم بخش اعظمی از فاضلاب های بخش غربی را به تصفیه خانه هدایت کنیم اما متاسفانه همین مبلغ به صورت قطره ای وارد شهرستان می شود و این پروژه تکمیل نشده است.

وی همچنین خواستار بودجه ای برای تکمیل تصفیه خانه کارخانه پسماند شد.

دولت و استاندار به انزلی نگاه ویژه‌ای کنند

احمدی‌فرد با یادآوری وظایف ذاتی شهرداری ها اظهار نمود: اگر شهرداری بخواهد به وظیفه ذاتی خود عمل کند و سد معبر همه خیابان ها را رفع کند، حداقل بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و خواهش می کنم نگاه دولت و نگاه استاندار محترم به انزلی نگاه ویژه ای باشد تا ما بتوانیم به گذشته غنی خود برگردیم.

رئیس شورای شهر انزلی در ادامه گفت: هر ساله وظایفی به وظایف شهرداری افزوده می شود مانند نظارت بر سواحل اما آن تامین اعتبار لازم را با توجه به آن وظایفی که بر دوش شهرداری ها است، نداریم و متاسفانه هر سال شاهد کاهش اعتبارات دولتی هستیم.

اولین شهر شمالی هستیم که در دروازه ورودی شهر ایست بازرسی گذاشته می‌شود

احمدی‌فرد با اشاره به اینکه در گذشته شهر اولین ها بودیم و لقب دروازه ی اروپا را گرفتیم هم اکنون نیز قرار است لقب شهر اولین ها را بگیریم و اولین شهر شمالی هستیم که در دروازه ورودی شهر ایست بازرسی گذاشته می شود و اولین شهر شمالی هستیم که راه‌های ورودی به ساحل را مجبور هستیم مسدود کنیم، افزود: این اقدامات با فلسفه توریست پذیری این شهر منافات دارد.

شاهد ورشکستگی بازار انزلی هستیم

وی با بیان اینکه متاسفانه سیاست های صادراتی و جذب توریست مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی کم رنگ شده و شاهد ورشکستگی بازار انزلی هستیم گفت: ما به جد به دنبال الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد هستیم و خواهش من این است که بازار انزلی شامل معافیت های مالیاتی شود.

رئیس شورای شهر انزلی همچنین ضمن قدردانی از زحمات مسرور گفت: در یکسال گذشته ایشان چشم انداز خوبی برای انزلی ترسیم کردند و قول همکاری در راستای پیوند و تقویت همکاری منطقه آزاد و شهرستان را دادند.

Share