سالاری در نشست هم‌اندیشی با جوانان مطرح کرد:

از انتصاب بخشداران زیر ۴۰ سال تا خوش‌بینی در خصوص افزایش اشتغال

استاندار گیلان گفت: ظرف هفته آینده از پنج دستگاه موفق تقدیر و پنج دستگاهی که عملکرد مطلوبی در این بخش نداشتند را توبیخ می‌کنم تا زمینه تکمیل این فرآیند فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی با جوانان با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دستورالعمل استفاده از جوانان در بخش‌های مدیریتی به تدریج در سطح استان در حال اجراست افزود: انتقاداتی از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این خصوص دارم.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا حتی المقدور بخشداران را از افراد زیر ۴۰ سال منصوب کنیم تا در آینده شاهد حضور آنان در سطوح بالای مدیریتی باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه شکل‌گیری گفتمان از طریق گفت و شنود با مخاطبان صورت می‌گیرد گفت: شنیدن مطالبات جوانان و توصیف فضای کنونی جامعه بر ذهن تصمیم‌گیران تأثیر مثبت دارد و اهداف مشترک را بهتر درک و محقق می‌کنیم.

وی برضرورت ایفاء نقش بیشتر جوانان در بخش های مختلف استان تأکید و تصریح کرد: در هر یک از کمیته‌های ۴۸ گانه استان جوانان حضور خواهند داشت تا مطالبات و مسائل خود را مطرح کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان عنوان و خاطر نشان کرد: بوم‌گردی نیز یکی از بخش‌های گردشگری محسوب می‌شود و در این خصوص اقدامات مثبتی در حال شکل گیری است.

وی بر لزوم وجود برنامه در صنعت گردشگری استان تأکید کرد و اظهار داشت: در سال گذشته ۴۴ میلیون نفر به صورت روزانه در استان گیلان اقامت داشتند و این تعداد باتوجه به آزاد راه قزوین- رشت و تکمیل و افتتاح قریب الوقوع راه آهن به ۶۰ میلیون نفر نیز خواهد رسید که در صورت نبود برنامه شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود.

سالاری گفت: وجود برنامه‌ریزی در بخش گردشگری می‌تواند علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست و تغییر کاربری‌های بی مورد اشتغال را رونق ببخشد.

وی با بیان اینکه گردشگری منافاتی با حوزه کشاورزی ندارد اظهار داشت: نگاه ما به کشاورزی این است که ارتزاق عمده مردم این استان از این طریق تأمین می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از امکانات مختلف میزان درآمد آنان را افزایش دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: مجموع فرصت‌ها می‌تواند پیوند بین گردشگری و کشاورزی را تقویت کند و فروش محصولات استان را افزایش دهد.

وی وجود آب‌بندان‌ها را ظرفیت بالایی برای بخش گردشگری استان دانست و گفت: اقداماتی خوبی در مسیر لایروبی انهار و آب‌بندان‌ها صورت گرفته و ساخت کلبه‌های چوبی اقامتی باعث می‌شود علاوه بر ایجاد شغل‌های ثابت برای مردم استان از ویلاسازی‌ بی‌رویه جلوگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف بخش گردشگری آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد گفت: اگر با افزایش حجم گردشگر تدابیر لازم اتخاذ نشود فرصت‌های موجود می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

وی حضور جوانان در حوزه‌ فناوری اطلاعات و استارت آپ‌ها را گام مثبتی در نقش آفرینی آنان در بخش گردشگری دانست و گفت: با ساخت پنج هزار واحد بوم‌گردی در مدت ۱.۵ سال آینده نیازمند ساماندهی و مدیریت آن از طریق فضای مجازی هستیم که در این مسیر حضور جوانان بسیار تأثیرگذار است.

سالاری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم روستاییان در روستا بمانند باید برای آنها برنامه داشته باشیم افزود: همه روستاهای گیلان برای ماندن روستاییان در آن و ارتزاق شرایط مطلوبی دارند.

وی همچنین پیشنهاد احداث زمین ورزشی در روستاهای با جمعیت ۴۰۰ نفر به بالای استان با همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان را ارائه کرد و گفت: در استان گیلان کمتر از هزار روستا با چنین شرایطی وجود دارد که می توانیم با ساخت یکسان در روستاهای مختلف زمینه فعالیت‌های ورزشی مستمر را در آنها فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه از هر خلاقیتی برای ایجاد اشتغال حمایت می کنیم افزود: افراد خلاق نیز باید اهتمام ویژه داشته باشند و پشتکار خود را در کنار خلاقیت و ایده‌ها قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ برای ارتقاء سطح اشتغال گیلان بسیار خوش‌بین هستم.

Share