فرماندار رشت:

ارباب رجوع نباید احساس کند که در ماه رمضان ادارات تعطیل هستند | تصویب ۹۹ طرح اشتغالزایی روستایی

احمدی با بیان اینکه نباید تشنگی و گرسنگی سبب شود که از وظایفمان در مقابل مردم کوتاهی صورت گیرد، افزود: ارباب رجوع نباید احساس کند که در ماه رمضان ادارات تعطیل هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدمحمد احمدی، فرماندار شهرستان رشت در جلسه کار گروه اشتغال با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه خدا است و در این ماه پروردگار با بندگانش مهربانتر است بنابراین ما نیز به عنوان کارگزاران دولت باید با مردم مهربانتر باشیم.

ارباب رجوع نباید احساس کند که در ماه رمضان ادارات تعطیل هستند

احمدی با بیان اینکه نباید تشنگی و گرسنگی سبب شود که از وظایفمان در مقابل مردم کوتاهی صورت گیرد، افزود: ارباب رجوع نباید احساس کند که در ماه رمضان ادارات تعطیل هستند.

وی ادامه داد: به مدیران شهرستانی تاکید می کنم در این ماه با مردم خوشروتر و کارها را جدی تر پیگیری کنند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری داشته باشند، افزود: اطلاع رسانی درست در مورد ضمانت متقاضی به بانک‌ها باید شفاف باشد و متقاضی نیز باید بداند که آیا توان باز پرداخت وام مورد تقاضا را دارد یا خیر!؟

وی با اشاره به اینکه هدف دولت پول پاشی نیست، گفت: این مبالغ از بیت المال است و باید در راستای هدف گزاری که دولت در جهت ایجاد اشتغال در نظر گرفته است مورد استفاده قرار بگیرد.

مردم برای گرفتن تسهیلات با رقم‌های کوچک نباید گرفتار بروکراسی اداری شوند

فرماندار شهرستان رشت افزود: بانک‌ها برای رقم های کوچک مانند ۵ میلیون تومان مردم را گرفتار بروکراسی ادارای نکنند و با مردم به خوبی رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته فنی شهرستان باید حرفه ای کار کند، تصریح کرد: یکی از کارهای کمیته فنی شناخت آسیب ها در روند اشتغال است و این کمیته باید کارشناسانه‌تر عمل کند تا بتواند مشکلات را سریع شناسایی نماید.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت همچنین از بنیاد مسکن خواست تا در روند کارها سرعت بیشتری داشته باشد و اذعان کرد: متاسفانه شهرداران در این امر فعال نیستند و به اعتقاد بنده اینطور به نظر میرسد که باوری به این تسهیلات ندارند و بنده از همه شهرداران میخواهم که در کنار بخشداران فعالتر عمل کنند.

وی ادامه داد: شهرک های صنعتی میتواند بسیار کمک کند و باز هم معتقدم اطلاع رسانی به خوبی صورت نگرفته است.

تصویب ۹۹ طرح در قالب اشتغالزایی روستایی

احمدی با اشاره به اینکه ۹۹ طرح در قالب اشتغال روستایی در کمیته فنی شهرستان مصوب شده است، گفت: این تعداد طرح با مبلغ ۵۱ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان مورد تایید قرار گرفت.

وی همچنین به ۳۰ طرح فراگیر نیز اشاره کرد و افزود: این میزان طرح نیز با رقمی معادل ۳۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون مورد تایید کمیته فنی قرار گرفت.
احمدی در مورد بوم گردی نیز گفت : تاکنون ۷۹ طرح در شهرستان تایید شده است که از این تعداد ۵۹ طرح در استان تایید شده است .

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: بخشداران باید در خصوص اشتغال تحرک بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه با عنایت خداوند و مدیریت مناسب در مورد آب زراعی تاکنون ۳۷ درصد از شالیزاران شهرستان رشت زیر کشت رفته است گفت: امیدواریم این آمار تا هفته آینده بیشتر شود.

Share