اسماعیل حاجی پور خبر داد:

اختصاص اعتبار ۱۵ میلیاردی برای راه‌اندازی تراموا در رشت | خرید صد دستگاه اتوبوس

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به موافقت راه‌اندازی تراموا در رشت گفت: برای راه‌اندازی تراموا در رشت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی اختصاص داده‌شده که تا ماه آینده طرح مشاور دراین‌باره به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اسماعیل حاجی پور با اشاره به راه‌اندازی تراموا در شهر اظهار کرد: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت پس از سال‌ها انتظار در سال ۹۶ به تصویب رسید اما به دلایلی بحث راه‌اندازی تراموا و دیگر انبوه برها برای مدت‌زمانی مشخص از این طرح حذف شد.

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام حذف تراموا از طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت نگرانی‌هایی ایجاد شد تصریح کرد: کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا، شهردار رشت و نمایندگان مردم گیلان طی نامه‌ای تقاضای راه‌اندازی تراموا برای رشت را در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح کردند و پس از پیگیری‌های مداوم این مهم برای رشت محقق شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت گفت: برای راه‌اندازی تراموا در رشت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی اختصاص داده‌ شده که تا ماه آینده طرح مشاور در این‌ باره به اتمام می‌رسد.

حاجی پور با بیان اینکه روزانه جمعیت فراوانی از شهرها و استان‌های هم‌جوار وارد شهر رشت می‌شوند افزود: رشت جزو کلان‌شهرهای کشور است اما در حال حاضر فاقد بسیاری از این شاخصه‌ها است و باید برای دستیابی و تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به خرید اتوبوس‌های جدید برای شهر رشت بیان کرد: در سال گذشته ۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر رشت اضافه شد و در سال جاری نیز مقدمات خرید یکصد دستگاه اتوبوس جدید برای حمل‌ونقل عمومی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به نقض برجام توسط دولت آمریکا خاطرنشان کرد: بار دیگر سردمداران آمریکا تاریخ را تکرار و نشان دادند هیچ‌گاه دولت آمریکا با مردم شهیدپرور ایران اسلامی رابطه خوبی نداشته و ترامپ ثابت کرد که دولت آمریکا دشمن ملت ایران بوده و به هیچ قواعدی پایبند نیست.

حاجی پور با بیان اینکه باید منافع کشور و ملت همواره موردتوجه باشد گفت: خروج آمریکا از برجام را به فال نیک گرفته و امیدوارم با تلاش‌های مضاعف مسئولین در راستای تحقق آرمان‌های شهدا گام برداریم.

Share