آیت‌الله فلاحتی:

دانشنامه «شهدای گیلانی عملیات بیت‌المقدس» تدوین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه فرهنگ مقاومت خرمشهر باید به گونه‌ای تبیین شود که تمام اقشار جامعه از آن بهره‌مند شوند تصریح کرد: مسئولان ذی ربط به دنبال تدوین دانشنامه “شهدای گیلانی عملیات بیت‌المقدس” باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،  آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد در رشت اظهار داشت: من در زمان عملیات “بیت‌المقدس” ۲۰ سال سن داشتم و خاطرات بسیاری از آن عملیات دارم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان فتح خرمشهر را نمایش قدرت معادله‌ شکن جمهوری اسلامی دانست و عنوان داشت: سازمان ملل تا قبل از فتح خرمشهر در شرایطی که بخشی از کشورمان در تصرف دشمن بود ۸ قطعنامه برای ایران صادر کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم قدرت‌های جهانی به‌دنبال چپاول کشورهای دنیا بودند ابراز داشت: آمریکا امروز بدهکاریترین کشور جهان است اما به‌دلیل در اختیار داشتن سازمان ملل و سوئیفت‌های بانکی همچنان قدرتمند است.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه امروز جمهوری اسلامی خار چشم دشمنان انقلاب و اسلام است تصریح کرد: دشمنان انقلاب در دوران دفاع مقدس تصور می‌کردند که جمهوری اسلامی هم مانند قاجار و پهلوی است که به‌خاطر هوسرانی‌هایشان شهرهای کشور را به دشمنان می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با رهبری و درایت امام خمینی(ره) اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید، گفت: قطعنامه ۵۹۸ زمانی از سوی ایران پذیرفته شد که نه تنها تمام کشور از تصرف عراق خارج شده بود بلکه بخش‌هایی از عراق نیز در تصرف ایران بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عملیات “بیت‌المقدس” را شعار اقتدار جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر سرنوشت ایران در مقابل کشورهای استکباری را تعیین کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی می‌دانند که نباید ایران را با جنگ سخت امتحان کنند ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که امروز دشمن در حال اجرای جنگ نرم و رسانه‌ای است.

امام جمعه رشت با ببان اینکه امروز برخی جوانان درباره دفاع مقدس سوالاتی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود افزود: در تمام جهان هر اتفاقی که سبب عزت کشور شود را زنده نگه می‌دارند و همین امر دلیل حفظ فرهنگ مقاومت خرمشهر است.

وی با اعلام اینکه امروز کشورهای سوریه، روسیه و حتی آمریکا از سربازان و نیروهای جنگیشان تجلیل می‌کنند، تصریح کرد: نسل‌های آینده ایران باید بدانند که ایران در گذشته چه جایگاهی داشت و امروز به چه قدرتی رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز ایران به قدری قدرتمند شده است که دشمنان انقلاب به دنبال تضعیف توانایی‌های آن هستند گفت: حفظ فرهنگ مقاومت خرمشهر راهکاری برای حفظ تاریخ ایران است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دین و آئین اسلام ما را به حفظ و پاسداشت ایام‌الله‌ها سفارش کرده است اظهار داشت: هر روزی که اقتدار اسلام را نشان دهد روز خدا است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید از رزمندگان گیلانی عملیات “بیت‌المقدس” در این ایام تجلیل به‌عمل بیاید عنوان داشت: تکریم همسران، فرزندان و به‌ویژه دختران شهدای گیلانی عملیات “بیت‌المقدس” باید در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه فرهنگ مقاومت خرمشهر باید به گونه‌ای تبیین شود که تمام اقشار جامعه از آن بهره‌مند شوند تصریح کرد: مسئولان ذی ربط به دنبال تدوین دانشنامه “شهدای گیلانی عملیات بیت‌المقدس” باشند.

Share