رئیس هیئت فوتبال استان گیلان:

آقای تن‌زاده توان نداری از مالکیت سپیدرود کنار بکش!

قربانعلی الماسخاله گفت: ما باید به مالک فعلی باشگاه سپیدرود بگوییم اگر توان داری بمان و اگرنه خواهش می‌کنم کنار بکشید تا اشخاص دیگری روی کار بیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل میزان، قربانعلی الماسخاله در مورد وضعیت فعلی تیم فوتبال سپیدرود رشت، اظهار داشت: نشستی با خانوم بخشی‌پور سرپرست مدیرکل اداره ورزش و جوانان داشتیم و مواردی که باید را به وی انتقال دادیم. ما اقدامات خود را انجام دادیم و گزارش وضعیت تیم سپیدرود را در اختیار او قرار دادیم. وی قرار است این موارد را مطالعه و در جلسه‌ای با مالک جدید و قدیم قرارداد را بررسی کرده و ببینند کدام بند انجام شده و کدام انجام نشده و پس از آن تصمیم گیری کنند.

وی افزود: ما مدرک زیادی نداریم. مالک جدید باید بر اساس بند‌های قرارداد مدارک خود را ارائه دهد. ما نمی‌توانیم پیش‌داوری کنیم که عملکرد آنها خوب بوده یا نه چون باید مدارکی که ارائه می‌دهد بررسی شود و بر اساس آن در مورد عملکرد تن‌زاده قضاوت کنیم.

رئیس هیئت فوتبال گیلان درباره بدهی ۳.۳۵۰ میلیاردتومانی که پرداخت آن بر عهده تن‌زاده بود، گفت: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بدهی معوقه بوده که باید پرداخت می‌شد ضمن اینکه باید مبالغ امسال را هم می‌داد. از این رو تن‌زاده باید مدارک خود را در این مورد ارائه دهد. مرجع رسیدگی به این اختلاف اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان است. آنها هم باید به موضوع ورود کرده و رسیدگی کنند.

الماسخاله افزود: ما باید ضمانت نظارتی را روی تیم سپیدرود زیاد کنیم چون تیم مردمی است بنابراین نمی‌توانیم نسبت به وضعیت تیم بی توجه باشیم و تیم را به فردی بدهیم که بدهی سه میلیاردی تیم را بعد از ۵ سال به ۳۰ میلیارد تبدیل کند. در واقع نگرانی ما افزایش بدهی‌ها است. از این رو اداره کل باید از بعد نظارت، فعالیت بیشتری داشته باشد، تا در آینده تبعات اجتماعی نداشته باشد.

وی در مورد اختلاف نظر علی کریمی و تن‌زاده، تصریح کرد: به نظر من هر کسی می‌خواهد بماند فقط باید توانایی داشته باشد. تن‌زاده یا کریمی برای من فرقی نمی‌کند. مهم این است که به سپیدرود رسیدگی شود. تن‌زاده با کریمی دو فصل و نیم قرار داد بسته است، در نتیجه نمی‌تواند خود به خود کریمی را برکنار کند مگر این که پولش را بدهد. اگر تن‌زاده می‌خواهد بماند به این موضوع بستگی دارد که بدهی باشگاه را زیاد نکند. اینکه چطور با کریمی به توافق برسد به خودش بستگی دارد. برای ما مهم این است که بدهی تازه‌ای روی دست باشگاه  نماند.

رئیس هیئت فوتبال گیلان در پایان هم خاطرنشان کرد: ما فصل بحرانی را پشت سر گذاشتیم. دیگر عقلانی نیست، همان روند را پیش بگیریم. از این رو ما باید به تن‌زاده بگوییم که اگر توان داری بمان و اگر توان نداری خواهش می‌کنم کنار بکشید تا اشخاص دیگری که توانایی دارند روی کار بیایدند. افراد دیگری هستند که اعلام آمادگی کردند و توانایی دارند و می‌خواهند در این تیم فعالیت کنند البته اول می‌خواهیم با تن‌زاده صحبت کنیم چرا که اولویت با تن‌زاده است.

Share