گزارش تصویری دریاچه «ویستان» بهشتی در «بره سر» گیلان

دریاچه ویستان در ارتفاع هزار و ۲۵۰ متری از سطح دریا و در فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر رودبار قرار گرفته است. آب دریاچه نیز از چشمه های زیرزمینی و آب های جاری در کوهستان های اطراف تامین می شود. وسعت این دریاچه ۴ هکتار است و عمق آن به صد متر نیز می رسد.

دریاچه ویستان در ارتفاع هزار و ۲۵۰ متری از سطح دریا و در فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر رودبار قرار گرفته است. این زیبایی حاصل خشم زمین و زلزله ای است که در گذشته رخ داده است.

آب دریاچه نیز از چشمه های زیرزمینی و آب های جاری در کوهستان های اطراف تامین می شود. وسعت این دریاچه ۴ هکتار است و عمق آن به صد متر نیز می رسد.

مسیر بره سر تا دریاچه به‌طول ۴ کیلومتر و دارای سربالائی تند و سنگلاخی می باشد.

با طی کردن شهر رستم آباد به شهر توتکابن و مسیری در حاشیه رودخانه گوهررود و با گذشتن از روستاهای زیبا و کوهستانی؛ سندس، انارکول، دشتویل، چره، چلگاسر، دره دشت، حشمت آباد، برارود، جلالده، لیاول سفلی و علیاء به شهرک چهارمحل و از آنجا به شهر بره سر می رسید.

در پس جاده های جنگلی و سنگلاخی به دریاچه ای با نام «ویستان» که اطرافش را حلقه ای سبز از درختان راش پوشانده می‌رسید. این دریاچه گرچه در نزدیکی شهر رودبار است اما کمتر کسی آن را دیده به همین علت از آلودگی به دور مانده است و نامش این روزها بر سر زبان بسیاری از طبیعت گردان افتاده است.

Share