رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۵۲ واحد متخلف در گیلان تعطیل شد | تشدید نظارت ها در ایام نوروز

یوسف زاده چابک گفت: با اجرای طرح سلامت نوروزی تا کنون ۵۲ واحد غیر بهداشتی در گیلان تعطیل و ۳۸۱ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تشدید نظارت ها در ایام نوروز، گفت: کارشناسان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در دو حوزه بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی بر عملکرد بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی نظارت می کنند.

دکتر یوسف زاده چابک افزود: در حوزه بهداشت با حضور ۲۵۰ بازرس از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۹ اسفند، بیست و پنج هزار و ۹۶۵ مورد بازرسی در سطح گیلان، به انجام رسیده است و طی این ایام بیش از ۱۷ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در سطح عرضه جمع آوری و معدوم شده است.

وی تصریح کرد: ۳۸۱ واحد غیر بهداشتی طی این ایام به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۵۲ واحد نیز تعطیل شد و به ۱۴۹۵ واحد اخطار داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این مطلب که  نظارت بر درمان، در سرلوحه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد، گفت: در حال حاضر نظارت بر بیمارستان های دولتی، خصوصی و کلینیک ها و درمانگاه ها توسط ۳ تیم نظارتی در ساعات مختلف شبانه روز به انجام می رسد.

وی از عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه ای به عنوان ارزش های نهادینه شده در برنامه راهبردی دانشگاه یاد کرد و خواستار اشراف بیشتر سازمان های حوزه سلامت بر تخلفات احتمالی شد.

 طرح سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ اجرا می شود.

Share