تا دهم فروردین

گیلان دومین مقصد پرطرفدار نوروز ۹۷ | ثبت بیش از ۵۳/۵میلیون نفرشب اقامت

محمد محب خدایی گفت: «۸۱میلیون و ۱۹۳هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور نیز تا ۱۰ فروردین‌ماه ثبت شده است که نسبت به نوروز سال گذشته ۳۳درصد رشد داشته است».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: «تا پایان روز دهم فروردین‌، ۵۳میلیون و ۶۷۳هزار و ۱۳۴ اقامت در کشور ثبت شده است که نشان از رشد ۲۰درصدی اقامت نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته دارد».
محمد محب خدایی گفت: «۸۱میلیون و ۱۹۳هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور نیز تا ۱۰ فروردین‌ماه ثبت شده است که نسبت به نوروز سال گذشته ۳۳درصد رشد داشته است».

به گفته محب‌خدایی براساس آمارها استان مازندران همچنان رتبه نخست سفرهای نوروزی را به خود اختصاص داده است و تا دهم فروردین‌ماه ۱۲میلیون و ۲۸هزار و ۲۲۳ نفرشب در این استان اقامت ثبت شده است.

به گفته رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان با ثبت ۷میلیون و ۵۸۸هزار و ۱۷۰ نفرشب اقامت در ردیف دوم و استان بوشهر با ثبت ۶میلیون و ۳۲۲هزار و ۸۹۹ نفرشب اقامت نوروزی در جایگاه سوم سفرهای نوروزی گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

براساس اعلام معاون گردشگری کشور، استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی تا دهم فروردین‌ماه توانستند در جایگاه چهارم تا هفتم سفرهای نوروزی قرار بگیرند.

به‌گفته محب‌خدایی تا دهم فروردین‌ماه جاری تا دهم فروردین‌ماه ۵۵هزار و ۹۲ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و هتل‌ها صورت گرفته است که ۴۳۸۷ اخطار و تذکر و تعلیق و حتی تعطیلی به این مراکز اعلام شده است.

محب‌خدایی همچنین از کاهش ۵۴درصدی شکایات گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: «تا دهم فروردین‌ماه جاری تنها ۴۰۷ شکایت از خدمات گردشگری به ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه شده است».

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین از تشویق ۱۷۵۰ واحد گردشگری در کشور به‌دلیل ارائه خدمات خوب و باکیفیت به گردشگران نوروزی تا دهم فروردین‌ماه خبر داد.

Share