دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور

گیلان، استان پرظرفیت و نیروخیزی است | رویکرد ما تربیت حماسی دانش آموزان است

علامتی با قدردانی از عملکرد اتحادیه دانش آموزی استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان، استان پرظرفیت و نیروخیزی است، گفت: شهید میرزاکوچک، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از افتخارات گیلان هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور در نشست خبری با خبرنگاران که در دفتر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برگزار شد، ضمن تبریک ایام نوروز و ماه رجب، گفت: اتحادیه یکی از تشکل‌های رسمی دانش آموزی است که مستقما زیر نظر رهبری به منظور پاسداشت انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

وی هدف اتحادیه را نیروسازی و جریان‌سازی دانست و افزود: مقام معظم رهبری هر مجموعه اتحادیه انجمن های اسلامی را یک سنگر‌ فکری عنوان کردند.

علامتی با بیان اینکه در عرصه دانش آموزی برای مقابله جنگ‌نرم می‌پردازیم، افزود: رویکرد ما تربیت حماسی دانش آموزان است و در یک برنامه ۴ ساله به این‌ مهم‌ می‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه قوی‌ترین اسناد را ما در حوزه تربیتی داریم، اظهار داشت: در حال تدوین برنامه‌ها و چشم اندازها برای سال ۱۴۰۴ هستیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان اینکه تحقق شعار سال یکی از فعالیت‌های ماست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند سال است که در حوزه اقتصادی ورود کرده‌اند که سعی می‌کنیم در این زمینه فعالیت کنیم.

وی گفتمان سازی را یکی از فعالیت‌های اتحادیه دانست و افزود: در بحث حمایت از کالای ایرانی در گفتمان سازی ابتدا فرد در خانواده و سپس در مدرسه آموزش می‌بیند و اتحادیه ورود جدی برای تحقق شعار سال خواهد داشت.

علامتی مطالبه‌گری را بخش دیگری فعالیت های در زمینه تحقق شعار سال دانست و ادامه داد: در سال آتی برنامه‌های مستمری داریم و سیاست ما این است که اعتماد خود را به استان‌ها بیشتر می‌کنیم و بودجه‌هایی که داریم به سمت استان‌ها و مدارس خواهد رفت.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کشور اظهار کرد: ۳۰ درصد برنامه های ما ملی و ۷۰ درصد بصورت بومی و استانی با رویکرد خلاقانه انجام می‌دهیم.

علامتی با بیان اینکه می‌خواهیم بیش از ۷۰ درصد مدارس را پوشش دهیم، گفت: در بخش خدمات اجتماعی کمک خواهیم‌ کرد و در این‌ زمینه ۳هزار دانش آموز را برای خادمیاری امام رضا (ع) به مشهد اعزام کردیم.

وی با قدردانی از عملکرد اتحادیه دانش آموزی استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان، استان پرظرفیت و نیروخیزی است، گفت: شهید میرزاکوچک، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از افتخارات گیلان هستند.

علامتی افزود: اتحادیه استان نیز با سرعت خوبی پیشرفت می‌کند و کارهای کمی و کیفی خوبی را انجام داده و می‌دهد و به سمت رشد و شکوفایی می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود فعالیت تشکلهای چهارگانه دانش آموزی(سازمان دانش آموزی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی) در مدارس آیا موازی کاری در فعالیتها وجود دارد یا خیر، گفت: هویت و فعالیت های این تشکل‌ها کاملا مستقل و جدا از هم هستند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان اینکه فعالیت این تشکل‌ها تقسیم‌ شده است، گفت: به‌ هیچ وجه موازی کاری بین این تشکل‌ها صورت نمی‌گیرد.

علامتی اظهار داشت: شاید وجود چندین تشکل در مدارس برای اولیای مدارس خوشایند نباشد اما این مزیت را دارد که دانش آموزان‌ با سلیقه خود تشکل را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه ما با تشکل ها ارتباطات خوبی داریم،‌ گفت: برای مثال برای برگزاری اردوی راهیان نور برعهده بسیج است و ما با آنها همکاری می‌کنیم.

علامتی در خصوص بودجه اتحادیه نیز گفت: اتحادیه هویت مستقلی دارد بنابراین بودجه مستقلی نیز خواهد داشت اما این بودجه ناچیز است و به‌چشم نمی آید.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور از برگزاری چهارمین مرحله طرح «کندوی کتاب» با محوریت کتاب “روایتی ساده از ماجرایی پیچیده” خبر داد و افزود: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت مطالعه مفید، تقویت انگیزه کسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و کتابخوانی، ارتقای کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی و افزایش دسترسی به کتاب های خوب در فضای عمومی مدارس است.

Share