در دیدار معاون وزیر دفاع با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

گردشگری دریایی در خزر مغفول مانده | سرعت تحولات منطقه آزاد انزلی بسیار مناسب است

رضا مسرور با اشاره به ساخت اسکله های تفریحی دریایی از سوی این سازمان در شهر بندرانزلی و ارتباط آن با مارینای منطقه آزاد افزود: متاسفانه گردشگری دریایی در خزر مغفول مانده و سفر های دریایی از منطقه آزاد انزلی سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی و هیات همراه با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و در این دیدار درخصوص توسعه گردشگری دریایی و افزایش بهره وری از ظرفیت های خزر و اقتصاد دریا محور بحث و تبادل نظر کردند.

رضا مسرور با اشاره به ساخت اسکله های تفریحی دریایی از سوی این سازمان در شهر بندرانزلی و ارتباط آن با مارینای منطقه آزاد افزود: متاسفانه گردشگری دریایی در خزر مغفول مانده و منطقه آزادانزلی در راستای توسعه آن، در ماه آینده طرح گردشگری دریایی مارینا، با حضور مقامات ارشد کشور در این منطقه افتتاح می شود و سفر های دریایی از منطقه آزاد انزلی سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز به کار رسمی مجتمع بندری کاسپین در سال جاری گفت: ساخت یدک کش ها برای استفاده در این بندر از جمله مواردی است که توافقات لازم مربوط به آن با سازمان صنایع دریایی انجام شده است تا ساخت شناور های مربوطه با رعایت ضوابط و مقررات به سازمان صنایع دریایی واگذار شود که امیدواریم به نتیجه نهایی برسد و معتقدیم استفاده از توان و دانش داخلی در این حوزه علاوه بر حمایت از تولید داخل موجب رونق و توسعه گردشگری دریایی با استاندارهای لازم می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رایزنی های انجام شده در خصوص ساخت تاکسی دریایی توسط سازمان صنایع دریایی اظهار داشت: مقرر شد که مشخصات و هزینه تولید مدل های مختلف این تاکسی ها ارائه شود تا اطلاعات لازم در اختیار سرمایه گذارانی که علاقه مند به ورود در عرصه گردشگری دریایی هستند اعلام شود.

مسرور با بیان اینکه سازمان منطقه ازاد انزلی از سال گذشته موضوع حمایت از تولیدات داخلی را در دستور کار خود قرار داده است بیان کرد: در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی سال گذشته ۱۰ واحد وارد کننده کالا در شهرک های صنعتی این منطقه به تولید کننده تبدیل شدند و محصولات تولید داخلی خود را در فاز تجارت و گردشگری عرضه می کنند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادانزلی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مردم به حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی بر افزایش میزان اشتغال تاثیر دوچندان دارد و تولید کنندگان ما نیز باید افزایش کیفیت محصولات تولیدی داخلی را برای جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان در دستور کار خود داشته باشند.

مسرور به واگذاری غرفه های متعلق به سازمان منطقه آزاد انزلی در مجتمع های تجاری به برند های داخلی در سال حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: منطقه ازاد انزلی نیز در نظر دارد امکانات دراختیار خود مانند غرفه های فاز تجارت را به برند های داخلی اختصاص دهد تا آنها بتوانند کالا های با کیفیت ایرانی خود را به مردم عرضه کنند.

در ادامه این نشست دریادار امیر رستگاری در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: سرعت تحولات منطقه آزاد انزلی بسیار مناسب است و توسعه گردشگری دریایی موجب افزایش فرصت های شغلی و کسب و کار در سطح استان میشود و سازمان صنایع دریایی از چند سال گذشته سیاست های اقتصاد مقاومتی را باتکیه بر تولید محصولات داخلی در دستور کار خود قرار داده است.

رییس سازمان صنایع دریایی با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها با منطقه ازاد انزلی در راستای توسعه گردشگری دریایی در خزر افزود: یکی از مزایای منطقه آزاد انزلی نزدیکی این منطقه به صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی برای ارائه خدمات و تعمیر و سرویس پس از فروش به انواع شناور ها و رفع نیازهای تعمیراتی در این منطقه به عنوان یک صنعت فعال و آماده در اختیار مردم است.

وی با اشاره به مذاکره با ارگان ها و دستگاه های مختلف بهره بردار در حوزه دریایی جهت تولید محصولات بومی و ایجاد اشتغال و ثروت برای کشور افزود: در سال ۹۷هم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی در تلاشیم با تقویت تولید شناور های داخلی از کالای ایرانی حمایت کنیم.

دریادار رستگاری به توسعه روابط همه جانبه با منطقه آزاد انزلی اشاره و تاکید کرد: با توجه به توانمندی های موجود در سازمان صنایع دریایی، در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مقرر شد با انعقاد قرار دادهایی ساخت شناورهای مختلف مسافری در راستای توسعه گردشگری درخزر در دستور کار قرار گیرد تا گردشگران داخلی و خارجی در خزر با استفاده از شناور های ایرانی از مواهب الهی در این منطقه استفاده کنند.

وی در ادامه به ساخت شناورهایی با استفاده از انرژی پاک برای رونق گردشگری در تالاب ها اشاره و تاکید کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته ساخت و تولید شناورهایی با استفاده از انرژی های پاک بدون استفاده از انرژی های فسیلی در دستور کار قرار دارد.

دریادار رستگاری با اشاره به نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برای استفاده از توان داخلی گفت: در این راستا مذاکرات خوبی انجام شده و در تلاشیم تا این مذاکرات در سال جدید به مرحله اجرا رسیده و ساخت انواع شناور را در منطقه آزاد انزلی آغاز کنیم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: باید باور کنیم که امروز توان، ظرفیت و دانش ایرانی، این قابلیت را دارد که تمامی نیازهای دریایی کشور، منطقه و استان را توسط متخصان داخلی انجام دهد و انتظار ما این است که این فرصت و بستر را به تولید کننده داخلی بدهند.

Share