یک نماینده مجلس

کمیته رفع حصر تشکیل شد | فعلا منتظر اتفاق جدیدی نباشید

میرزایی نکو گفت: هم اکنون کمیته ای تشکیل شده و اعضای این کمیته باید تصمیم بگیرند که رفع حصر صورت گیرد یا نه.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در روزهای پایانی سال گذشته بود که برخی نمایندگان مجلس، سخن از رفع حصر به میان آوردند و برخی از آنها با صراحت وعده دادند، به زودی رفع حصر حاصل شده و پیش از اینکه سال به پایان برسد، محصورین آزاد خواهند شد.

 اما با اینکه سال به پایان رسید، این وعده محقق نشد و نه تنها وعده نمایندگان به وقوع نپیوست، بلکه اکنون با آغاز سال جدید، اخبار حکایت از این دارد که روند پیگیری ها نیز متوقف شده و اوضاع آن گونه که گفته می شد، نیست، به گونه ای که مجتبی ذوالنور در گفت وگو با یکی از رسانه ها اعلام کرد: رفع حصر فعلا متوقف شده است.

مجتبی ذوالنور، نماینده ای که پیشتر دیدارهایی با کروبی داشت، گفته است: رفع حصر فعلا متوقف شده و اگر قرار است اتفاق بیفتد، نباید نظام اسلامی بازنده این میدان باشد. ذوالنور دلیل این توقف را نامه کروبی دانسته و آن را به پوست موزی که اصلاح طلبان زیر پای او انداختند، تشبیه کرده است.

وی همچنین ادعا داشت: آقایانی که می گفتند قبل از عید رفع حصر اتفاق خواهد افتاد، هیچ استناد، سند و پشتوانه ای نداشتند و نظر خود را بدون پشتوانه عقلی و قانونی اعلام می کردند.

اما ابراهیم میرزایی نکو، یکی از نمایندگانی که پیگیر موضوع حصر بود، در واکنش به این گفته اظهار داشت: موضوع رفع حصر ـ که پیش از عید مطرح شد و برخی نمایندگان مجلس نیز درباره آن صحبت کردند و وعده رفع حصر قبل از اتمام سال مطرح شد ـ پس از صحبت های علی مطهری بود.

میرزایی نکو گفت: علی مطهری در آن زمان، در دیدار با صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه گفته بود، تا عید کار را تمام خواهد کرد. ما (من، حیدری و سایر نماینده ها) از این صحبت هایی که شده بود، این گونه برداشت کردیم که رفع حصر حتما صورت خواهد گرفت.

این نماینده افزود: به نظر من، برنامه نظام هم به این شکل بود که این کار صورت گیرد؛ اما اینکه کروبی نامه نوشت یا اگر نامه نمی نوشت ممکن بود کار این گونه پیش نرود، این دلیل نمی شود و اگر این گونه نبود هفت سال این کار طول نمی کشید، از این اتفاقات زیاد در کشور افتاده و صحبت های زیادی در این خصوص شده است.

وی همچنین یادآور شد: بارها گفته اند که مطبوعاتی نکنید، نگویید، یا صحبتی نکنید، ولی گویا اینها مانع نیست و ثابت شده که آنها کار خودشان را می کنند و نگاهی به این مسائل ندارند؛ چه این نامه نوشته می شد و چه آقای ذوالنور به دیدارهای خود ادامه می داد یا نمی داد، فعلا قرار نیست رفع حصر انجام گیرد، وگرنه رئیس جمهور و دیگران تلاش های بسیاری در این خصوص کرده اند.

این عضو کمیته رفع حصر مجلس گفت: هم اکنون کمیته ای تشکیل شده و اعضای این کمیته باید تصمیم بگیرند که رفع حصر صورت گیرد یا نه. این کمیته از شورای امنیت ملی تشکیل شده و در آن نماینده قوه قضاییه، نماینده سپاه، نماینده وزارت اطلاعات و نماینده شورای امنیت حضور دارند. قرار است این کمیته تصمیم نهایی را درباره حصر بگیرد و ناگفته نماند همه مسائل حصر در این کمیته تصمیم گیری می شود. ما نیز تازه متوجه این موضوع شده ایم؛ البته هنوز هم بعید می دانم، موضوع رفع حصر به کلی متوقف شده باشد!

Share