کریم خورسندی

چرا باید چهارراه پورسینا از سمت خیابان حشمت مسدود شود؟

خودروهای عبوری از مسیر چله خانه نتوانند وارد چهارراه شوند و بالاجبار باید وارد خیابان حافظ شده و به سمت سه راهی آب و فاضلاب تغییر مسیر داده و در ازدحام و شلوغی دیگری گرفتار شوند تا بلکه فرصتی برای برگشتن به چهار راه پورسینا و احیانا هدف های مورد نظر پیدا کنند.

شهر رشت با وجود گسترش و توسعه فضای شهری و افزایش روز افزون جمعیت آن به شهری برای آزمون و خطا بدل شده و بسیاری از متولیان و مدیران شهری که بر مسند امور قرار می گیرند سعی بر اجرا و عملیاتی کردن تفکرات، اندیشه ها و توانایی های مدیریتی به ظاهر موفقیت آمیز خود دارند و در این بین آنچه که حاصل شده و عاید شهروندان می شود، رنج، عذاب و اتلاف وقتی است که مردم متحمل می شود!

متاسفانه این دوره پرفراز و نشیب از وقتی در رشت پررنگ شد که مدیریت شهری توسط شورای شهر سوم به ثابت قدم واگذار شد و وی با نوع مدیریت خاص خود و اقداماتی که در سطح شهر انجام داد سیمای شهری و بافت سنتی اش را دستخوش تغییرات فراوانی کرد و باعث شد اوضاع اقتصادی شهر به هم بریزد که اوج این ناهمگونی و پریشانی اجرای طرح های ترافیکی در رشت بود.

وی با ایجاد خط اتوبوسرانی بی آر تی بدون مجوز از شورای شهر(که هرگز شکل واقعی به خود نگرفت) و باز و بسته کردن خیابان هایی که در سهولت ترددی شهروندان هرگز تغییری ایجاد نکردند، در مجموع باعث تشدید ترافیک و سرگردانی مردم و حتی گردشگران شد.

…اما آنچه که باعث شد متن مزبور را به رشته تحریر درآورم تغییرات ترافیکی می باشد که چند وقتی است در چهار راه پورسینای رشت ایجاد شده و ضمن تشدید ترافیک این محدوده شهری با کمترین اثربخشی ترددی همراه است!

در این چهار راه استراتژیک و سوق الجیشی شهر رشت که مرکز فعالیت های تجاری، اداری، قضایی، پزشکی و فرهنگی است و به موازات و حدودا ۲۰۰ متری چهار راه میکائیل قرار دارد متاسفانه سال گذشته شهرداری رشت با هماهنگی راهنمایی و رانندگی از سمت خیابان حشمت (چله خانه) با ایجاد مانع بتونی و جدول گذاری باعث شد خودروهای عبوری از مسیر چله خانه نتوانند وارد چهارراه شوند و بالاجبار باید وارد خیابان حافظ شده و به سمت سه راهی آب و فاضلاب تغییر مسیر داده و در ازدحام و شلوغی دیگری گرفتار شوند تا بلکه فرصتی برای برگشتن به چهار راه پورسینا و احیانا هدف های مورد نظر پیدا کنند؛ این در حالی است که خودروهای اورژانس و آمبولانس های بیمارستان پورسینا نیز یکی از پرترددترین خودروهای این منطقه هستند که برای آنها نیز این قضیه بغرنج و دردسر آفرین شده است. ضمن اینکه در اکثر اوقات و پس از زمان احداث این طرح ترافیکی بیشتر خودروهایی که از سمت چله خانه قصد عبور به سمت بیمارستان پورسینا را دارند به شکل غیر مجاز از رمپ کناری به سوی مقصد حرکت می کنند که در مجموع به یک ناهنجاری شهری تبدیل می شود.

البته همه این اتفاقات در حالی شکل گرفته که اقدامات مطلوبی نیز مثل حذف نرده های بی آر تی در خیابان امام و نصب دوربین در چهارراه ها و مراکز پرتردد برای اجرای قوانین ترافیکی طی ماه های گذشته انجام شده که جای تقدیر دارد و امید است شهرداری رشت با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه های ذی‌ربط تدبیر و اندیشه مطلوبی برای بهبود روند ترددی خودروها در چهارراه پورسینای رشت نموده و با حذف و جمع آوری موانع و جدول های بتونی که در سمت خیابان دکتر حشمت وجود دارد با نصب چراغ راهنمایی و رانندگی و قرار دادن دوربین های مداربسته در این محدوده شکل اصولی و منطقی چهار راه در این مرکز بسیار مهم ترددی شهر رشت را عینیت ببخشد.

کریم خورسندی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share