توسط هواشناسی گیلان؛

پیش بینی وضعیت دمای هوای گیلان در روزهای پایانی هفته

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش محسوس دما همراه با وزش باد گرم در استان طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش محسوس دما همراه با وزش باد گرم در استان طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای کم فشار طی پنجشنبه تا صبح جمعه در منطقه است که بر این اساس شرایط برای شکل گیری جریانات جنوبی و وزش باد گرم فراهم می شود.

وی ادامه داد: افزایش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس بوده و بیشینه سرعت باد بویژه در ارتفاعات و دامنه ها بین ۳۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

غلامی به مسافران و گردشگران توصیه کرد از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش به ضرورت، قبل از خروج از منطقه، از خاموش بودن آن اطمینان یابند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دما، از بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی، مرغداری ها و … نیز خواست تمهیدات لازم را بعمل آورند.

وی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، بعضی نقاط جلگه ای ابری و مه آلود، وزش باد جنوبی (گرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها) عنوان و برای فردا (پنجشنبه) نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بعضی نقاط جلگه ای مه، وزش باد گرم (پاره ای نقاط شدید بویژه عصر و شب) پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با ۲۸ درجه مربوط به منجیل و کمینه دما را با شش درجه مربوط به لاهیجان عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۲۰ و هفت درجه بوده است.

Share