آیت‌الله فلاحتی در صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی گیلان

پلیس باید یک روانشناس اجتماعی باشد | تمام اقشار مختلف جامعه نیاز دارند که احساس آرامش کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پلیس باید یک روانشناس اجتماعی نیز باشد گفت: حفاظت از مال، جان و ناموس مردم بزرگترین نعمتی است که خداوند به کارکنان نیروی انتظامی عنایت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی در صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان گیلان در رشت اظهار داشت: خوشحالم که در ابتدای فعالیت‌هایم در گیلان در خدمت شما سربازان امام زمان(عج) هستم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی همواره در معرض شهادت هستند عنوان داشت: امروزه مسئله شهادت شاید برای بسیاری از مردم به پایان رسیده باشد اما نیروی انتظامی همچنان شهید تقدیم اسلام و انقلاب می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نظام دینی سه وظیفه اساسی را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است ابراز داشت: ایجاد نظم، انضباط و امنیت در جامعه نخستین وظیفه نیروی انتظامی است و مردم در هر شهر و منطقه‌ای که باشند باید آن را احساس کنند.

آیت‌الله فلاحتی ایجاد فضای آرام برای اقشار مختلف جامعه را یکی‌ دیگر از وظایف نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: تمام اقشار مختلف جامعه نیاز دارند که احساس آرامش کنند و این احساس زمانی به‌وجود می‌آید که شما در کنار مردم باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه پیش از انقلاب عالمان دینی احساس آرامش را در مردم ایجاد می‌کردند خاطرنشان کرد: امروز نیروهای نظامی و انتظامی نیز این وظیفه را برعهده دارند.

وی با اشاره به حضور نیروی انتظامی در مرزهای کشور برای حراست از مرز‌ها اظهار داشت: حراست و پاسداری از نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب وظیفه‌ای است که برعهده همه مردم و مسئولان است و نیروی انتظامی نیز از آن مستثنی نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در قرآن کریم روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت آمده است که خداوند هر موجودی را که خلق می‌کند، رزق او را نیز می‌دهد افزود: خداوند به مخلوقاتش وعده تامین رزق زندگی آن‌ها را داده است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه پلیس باید یک روانشناس اجتماعی نیز باشد ابراز داشت: انسان‌ اگر می‌خواهد که به او ظلم نشود نباید به کسی ظلم کند و هر انسانی که با خدا باشد، خدا نیز با او همراه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه خداوند متعال به هیچ‌کدام از بندگانش ظلم نمی‌کند خاطرنشان کرد: این انسان‌ها هستند که جایگاه خودشان را نمی‌شناسند و به خودشان ظلم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا تلاش کردند جامعه‌ای سالم را برای ما ایجاد کنند و امروز سفره‌های رنگین ما از برکت خون شهدا به‌وجود آمده است گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز تمام قدرت‌های جهانی به قدرت جمهوری اسلامی پی برده‌اند و به‌همین دلیل تمام توان خود را علیه ما به کار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های پلیس برای حفظ امنیت عمومی و اجتماعی عنوان داشت: حفاظت از مال، جان و ناموس مردم بزرگترین نعمتی است که خداوند به کارکنان نیروی انتظامی عنایت کرده است.

سردار محمدرضا اسحاقی خاطرنشان کرد: انجام اقدامات لازم برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم به ویژه افرادی که مورد هجمه مجرمان واقع شده‌اند در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا خدمتی که در شأن مردم است به آن‌ها ارائه کنیم خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا هدفمان در راستای وجود پلیس شایسته نظام اسلامی محقق شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه این نیرو به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مردم است تصریح کرد: تلاش ما این است تا در زمانی که مردم در حال تفرج، سفر یا زیارت هستند امنیت و آسایش آن‌ها را تامین کنیم.

سردار اسحاقی با تاکید بر اینکه ماموریت‌های پلیس به‌طور مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است اظهار داشت: ما آماده هستیم تا مرز فداکردن جانمان برای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

Share