همزمان با آغاز نوروز

نمایشگاه عیدانه؛ سوغاتی از دسترنج هنرمندان گیلانی در بندرانزلی+ تصاویر

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی بندرانزلی از اول فروردین در سه نقطه از شهر آغاز به ارائه محصولات نموده که تا پانزده فرودین به همراه جنگ و شادی، مراسمات سنتی اصیل گیلانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی بندرانزلی از اول فروردین در سه نقطه از شهر آغاز به ارائه محصولات نموده که تا پانزده فرودین به همراه جنگ و شادی، مراسمات سنتی اصیل گیلانی ادامه خواهد داشت. در بخش صنایع دستی این نمایشگاه که در سه نقطه از شهر که اولی در محوطه شهرداری بندرانزلی، دومی در ورودی شهر میدان معراج (ساحل قو) و سومی در انتهای بلوار قدس این شهرستان واقع است که هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی که از شهرهای اطراف بندرانزلی به ارائه و معرفی آثار و دستاوردهای خود می‌پردازند.
صنایع دستی و هنرهای سنتی، ما را به یاد وسایل و لوازم قدیمی که بیشتر در خانه های مادربزرگهایمان وجود داشته و در حال حاضر در بعضی از سایتها و موزه های فرهنگ شناسی صنایع دیده ایم می اندازد. هنرهایی که هم زیبایی و هم طرفداران خاص خودش را دارد در این عرصه از زندگی بطور چشم گیری به خود جلب نموده است.
این نمایشگاه هم مانند دیگر نمایشگاه های گیلان، غرفه های خوراکی و سوغاتی های شهرهای مختلف حضور دارند که با چیدمان زیبا خود نگاه هر رهگذر و مسافران نوروزی را به خود جلب می کرد.
غرفه داری در گفتگویی به خبرنگار دیارمیرزا گفت: سختی های ساخت یک محصول و مشکلاتی که برای خانم ها و آقایانی که صنایعی را ساخته و به تولید می‌رسانند را کسی احساس نمی کند. عدم حمایت و شناخت کم مردم از هنر ایرانی و گیلانی سبب به فراموشی سپرده شدن این فرهنگ زیبا می‌شود که در آینده ای نچندان دور فقط اسم و عکسی از آنها بجا خواهد ماند. وقتی از استقبال مردم پرسیدیم، گفتند: استقبالِ تقریبا خوبی شده است اما متاسفانه مردم قدرت خرید ندارند و بیشتر برای تماشا می آیند.
غرفه داران صنایع سفالی و مسی گلایه و نگران از عکس گرفتن خبرنگار از محصولات ارائه شده خود داشت که جویای این امر شدم و جالب بود که هنرمندان نگران سوءاستفاده و کپی شدن هنر و ساخته دستشان بودند و دوست داشتن بدون واسطه هنرهایشان را در اختیار مردم قرار دهند.
این نمایشگاه مورد استقبال بازدید کنندگان زیادی قرار گرفت که به گفته بسیاری از آنها می توان ایده ها و خلاقیت های بسیاری را در آثار دوستان هنرمند مشاهده نمود که این موضوع باعث علاقه مندی اکثر مردم به صنایع دستی می شود.

Share