امام جمعه آستارا

مگر می‌شود با بی‌عفتی‌ و کشف حجاب‌ کنار آمد؟ | برخی انسان‌های بی‌خرد از بی‌حجابی حمایت می‌کنند

امام جمعه آستارا با انتقاد از برخی افراد گفت: مگر می‌شود با بی‌عفتی‌ها، کشف حجاب‌ها و بی حرمتی‌ها کنار آمد؟ پدیده شومی که این روزها بیداد می‌کند بی حجابی است و کسی هم کاری به کارشان ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول در آستانه ماه رجب این ماه را ماه دعا دانسته و گفت: جهت کسب تقوا و معنویت و نزدیک شدن به خداوند متعال نیاز به انس با ادعیه الهی داریم.

وی با توجه به در پیش بودن مبعث نبی اکرم اسلام اظهار کرد: خداوند متعال از اول خلقت با فرستادن ۱۲۴ هزار پیامبر از آدم تا خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) همواره برای نجات انسانها از فلاکت و تاریکی اهداف زیادی داشته و یکی از اهداف بعثت تمام پیامبران الهی و هدایت آنها دعوت به توحید و یکتاپرستی است و با تبعیت از این امر و دوری از طاغوت هیچ انسانی دچار گمراهی نخواهد شد.

حافظ نیا با ذکر آیه ۳۶ سوره نحل هدف بعدی پیامبران را تعلیم و تربیت و آموزش جامعه و تکمیل عدل آنها دانسته و گفت: وقتی انسان به آموزه‌های قرآن توجه کند این امر موجب کامل شدن تفکر و تعقل شده و خداوند هیچ پیامبری را نفرستاده مگر عقل انسان را تکمیل کند.

امام جمعه آستارا در خطبه دوم گفت: سعادت دنیا و آخرت ما در گرو خداترسی است و آنچه برای انسان ماندگار می باشد خدا ترسی و عاقبت به خیری می باشد.

حافظ نیا با تبریک یکی از بزرگترین اعیاد بشریت مبعث پیامبر اسلام، افزود: مبعث عید مسلمانان نیست و خداوند پیامبر اسلام را فرستاد تا همه بشریت را از گمراهی نجات دهد. پیامبر آمد تا عزت به انسانها ببخشد و جایگاه والای انسانیت را به آنها عطا کند.

وی متذکر شد: خداوند نشان داد، جایگاه فرشتگان مقرب الهی در مقابل جایگاه والای انسانی چیزی نیست، البته اگر بتوان به آن درجه از انسانیت رسید.

امام جمعه آستارا یادآور شد: متاسفانه عمل به دستورات الهی در خیلی از خانواده‌ ها کم رنگ شده و آثار دین در زندگی خیلی‌ها دیده نشده و ما باید ببینیم در زندگی فردی چقدر مقید به رعایت حلال و حرام، محرم و نامحرم هستیم؟

وی افزود: نتیجه فاصله گرفتن از دین، ضلالت، گمراهی و نابودی بوده و منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی همین امر است.

امام جمعه آستارا با انتقاد از برخی افراد گفت: مگر می‌شود با بی‌عفتی‌ها، کشف حجاب‌ها و بی حرمتی‌ها کنار آمد؟ پدیده شومی که این روزها بیداد می‌کند بی حجابی است و کسی هم کاری به کارشان ندارد.

حافظ نیا با اشاره به گفته مقام معظم رهبری یادآور شد: بی‌حجابی گناه بزرگی است. گاهی اوقات انسان‌های بی‌خرد در لباس مسئول هم از بی‌حجابی حمایت می‌کنند.

وی افزود: مسئولین در مقابل هنجارشکنان اسلامی به اشد وجه برخورد بکنند، مگر حقوق بشر فقط در مورد حجاب خودش را نشان می دهد؟ چرا در مقابل کشتار مسلمانان در جهان حقوق بشری وجود ندارد؟

امام جمعه آستارا ادامه داد: مردم امر به معروف را فراموش نکنند و بدانند بی‌حجابی یعنی به تاراج رفتن غیرت مردان و حیای زنان.

به گزارش دیارمیرزا، حافظ نیا با اشاره به چهارشنبه ۲۹ فروردین با تبریک روز ارتش به ارتشیان غیور گفت: ارتش ما از اول انقلاب تا الان قدرتمندانه در کنار سپاه و نیروی انتظامی بوده و با قدرت و قوت از مملکت دفاع کرده و در مقابل دشمنان این مرز و بوم با دادن شهدای والا مقام ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: ما با داشتن ارتش مقتدر دارای نظامی اسلامی و ملتی متحد هستیم و دشمنان ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه آستارا با ذکر اقدامات اخیر در بازار ارز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید به دولت کمک کرده و این التهابات را کاهش دهیم و باید در آستانه حمایت از کالای ایرانی از پول ملی هم حمایت کنیم.

گفتنی است شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share