داداشی در نطق میان دستور:

مسئولین کشور سردرگم هستند | قانون مربوط به ممنوعت صیادی مجددا بررسی شود

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: شعار مبارزه با فساد دولت دوازدهم محقق نشده بلکه فساد همه جانبه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت؛ ولی داداشی در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه ۲۲ فروردین ماه) در نطق میان دستور خود، گفت: مردم با مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان مواجه هستند و بر اساس قانون دولت متولی اقتصاد و اشتغال است اما دولت آقای روحانی به وعده های خود در این خصوص عمل نکرده که موجب نگرانی شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: امروز دولت و مسئولین کشور خودشان سردرگم هستند و نمی دانند کدام تصمیم برای کشور بهتر است.

وی خطاب به رییس جمهور، ادامه داد: یکی از شعارهایتان مبارزه با فساد بود که محقق نشد بلکه فساد همه جانبه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است؛ بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم ایران برای اصلاح امور پیشنهاداتی دارم اگرچه همه می‌دانند که گوش شنوایی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص پیشنهاداتش، تصریح کرد: بر اساس رویکرد دولت دوازدهم که تمایل جدی به غرب دارد و فکر می کند کلید حل تمام مشکلات به دست آمریکا و غرب است، هیاتی را به آن کشورها اعزام کنید تا سیستم اداری و کشورداری را در آن ممالک بررسی کنند و دلایل سالم بودن سیستم اداری آن کشورها از فساد اداری، ارتشاء، اختلاس، کم کاری و خیانت را مشخص کنند.

داداشی افزود: رباخواری از سیستم بانکی جمع شود تا مردم به اقتصاد کشور از مرض ربا بانکی نجات یابند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین انتصابات در دستگاه های اجرایی بر اساس دو مقوله مهم تخصص و تعهد صورت بگیرد نه اینکه قرائت های حزبی و جناحی و بعضا پولی و مافیایی انجام شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: توجه ویژه به سرمایه گذاران و کم کردن آزار و اذیت و کم کردن بوروکراسی اداری در امور سرمایه گذاری نیز انجام شود.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا نگینی ارزشمند از گیلان زمین است ولی مردم این منطقه از بی مهری های برخی مسئولان گیلان گلایه مند هستند زیرا نخبگان سیاسی – اجتماعی آستارا به دلیل دیدگاه های تنگ نظرانه برخی مسئولین اجازه رشد نیافته و دولت یازدهم و دوازدهم محکوم به فنای سیاسی و فرهنگی شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: بیش از هفتاد درصد مردم گیلان در انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم به شما رای دادند و انتظار داشتند در انتصاب استاندار در دولت دوازدهم دقت لازم را به خرج داده و فردی با درایت سیاسی انتخاب می کردید.

داداشی بر همین اساس، افزود: فردی که حق سهم تسهیلات کشاورز را به زباله ریزان پایتخت اختصاص دهد و دستان پینه بسته کشاورز گیلانی در رودسر، صومعه سرا، لاهیجان، تالش، رشت، انزلی، آستارا و تمامی گیلان را نبیند در شان مردم گیلان نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که تعدد قومیتی را در گیلان لحاظ نکند در قلب مردم این منطقه قرار نخواهد داشت؛ قطعا وزیر کشور به تمامی این موارد جواب خواهند داد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: چندین سال است که اتمام راه مواصلاتی آستارا به تالش و بالعکس به تاخیر افتاده و این پروژه به صورت نیمه کاره از طرف وزارت راه و شهرسازی رها شده است که حوادث ناگوار و خسارت های جبران ناپذیری برای اهالی این دوشهرستان و همچنین گردشگران به بار آورده است.

وی ادامه داد: پروژه فاضلاب شهرستان آستارا که بعد از هفده ماه دوندگی موفق به اخذ بودجه ۲۸ میلیارد تومانی شده، هنوز شروع بکار نکرده و گلایه مردم را به همراه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: گذر مرزی ۲۴ کیلومتری با جمهوری آذربایجان که حق مرزنشینان غیور آستارایی می باید هیچوقت دردستور کار وزیر امورخارجه قرار نگرفت و این مهم نشان از عدم توجه وزیر به مرزنشینان این منطقه است.

داداشی خطاب به وزیر امورخارجه، افزود: در برجام، فرجام بدی داشتید و امروزه کشور را دچار کمبود ارز کرده و تحریم ها نیز شدت یافته است، لذا حداقل به کشورهای همسایه و مرزی توجه می کردید تا تمام مرزنشینان کشور از آمد و شد مرزی قوت لایموت خود را بدست می آوردند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بازار آستارا که بیش از هشت هزار نفر را در خود مشغول به کار کرده نیاز به توجه و حمایت مسئولان دارد و مالیات بازار باید بر اساس درآمد آن باشد و غیرواقعی نباشد.

وی ادامه داد: صیادی یکی از مشاغل پرزحمت می باشد که در مجلس گذشته بنا بدلایلی ممنوع شده لذا باید قانون مربوط به ممنوعت صیادی مجددا مورد بررسی قرار بگیرد و صیادی در دریای خزر و آبهی خلیج فارس ساماندهی شود تا به ساماندهی اشتغال کمک کند و از سویی موجب جلوگیری از صید بی رویه و از بین رفتن ماهی ها شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: حق مرزنشینی کارمندان دولت در مرزهای کشور و همچنین شهرستان آستارا یکی از مطالبات جدی مرزنشینان و شهروندان این منطقه است که تاکنون مورد توجه شایسته قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم گردشگران از مناظر زیبای آستارا دیدن کنند وشاهد رونق صنعت گردشگری این منطقه باشیم.

Share