فرماندار شهرستان رشت در جمع خبرنگان

مردم نباید احساس تبعیض داشته باشند

محمد احمدی فرماندار رشت با بیان اینکه تزریق امید در جامعه باید ایجاد شود، گفت: مردم نباید احساس کنند که تبعیضی در جامعه وجود دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین نشست خبری فرماندار شهرستان رشت با اصحاب رسانه عصر امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا انصاری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت با تبریک سال جدید گفت: امیدواریم که در آینده این نشست‌ها تدوام داشته باشد و با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم با همدلی و درک مشترک به اهداف نظام و منویات دولت تدبیر و امید جامعه عمل بپوشانیم.

انصاری افزود: رسانه ها آگاهی کامل از مطالبات مردم در جامعه دارند و پل ارتباطی مناسب و قابل اعتمادی میان مسئولین و مردم هستند.

مردم نباید احساس تبعیض داشته باشند / نباید در دل کشاورزان دلهره ایجاد کنیم

در ادامه جلسه فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه رسانه خالصانه زحمت می کشند، افزود: و اگر نظام و دولتی بخواهد موفقیت‎های خود را امیدوارانه منعکس کند باید رسانه را به عنوان یک فرصت در کنار خود داشته باشد.

محمد احمدی تصریح کرد: نگاه و باور بنده این بوده که از ظرفیت رسانه در کنار خود بهره گیری کنم.

فرماندار رشت با اشاره به حضور سه ماهه خود در فرمانداری شهرستان رشت گفت: از این که توفیق حضور و خدمتگذاری به مردم شهرستهان رشت را دارم خدا را شاکر هستم.

وی با تشریح وضعیت موجود شهرستان رشت گفت: از مهمترین مسائل در شهرستان اشتغال است و در دیگر مسائل به ترتیب کشاورزی است و تجارت است.

احمدی به اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اشتغال گفت: تا کنون ۱۸ جلسه کارگروه اشتغال برگزار شده که این جلسات در قالب ارایه تسهیلاتی به کارگروه و کمیته های بوم گردی، اشتغال و رفع موانع تولید بوده است که با پیگیریهایی که در این جلسات انجام شده است جذب تسهیلات اشتغال از ۴۴ درصد به ۹۱رسیده است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه از توفیقات دولت تدبیر و امید این بود که از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد، گفت: تا کنون توانستیم ۶ جلسه با حضور مسئولان ملی داشته باشبم که این جلسات موضوعاتی نظیر آب مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بسیاری از روستاهای ما در بخش مرکزی در زمینه برق، آب شرب و راه روستایی با مشکل مواجه هستند که باید هرجه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

احمدی با بیان اینکه سرسبزی گیلان و منابع خدادادی سبب شده که کمبودها دیده نشود، گفت: همین امر سبب شد که نتوانیم سهم خود را در سطح ملی جذب کنیم.

این مسئول اظهار کرد: طبق اعلام مدیرکل آب منطقه ای استان منابع آب پشت سد کاهش پیدا کرده است اما ان شالله با تعامل استاندار محترم و مدیران استانی با کمترین خسارت بتوانیم سال زراعی را پشت سر بگذاریم.

فرماندار شهرستان رشت بر لزوم آگاهی بخشی درباره وضعیت فعلی به کشاورزان تاکید کرد و گفت: نباید در دل مردم دلهره ایجاد کنیم. تا کنون ۶۰ درصد از زمینهای شهرستان شخم اولیه زده شده است. انهار های این شهرستان تاکنون ۲۹۰ کیلومتر لایروبی شده اند و تمام توان خود را در جهت لایروبی ۴۰۰ کیلومتر که هدف گذاری ما بوده است گذاشته ایم.

احمدی با بیان اینکه ۶۶ هزار خانوار در بخش کشاورزی شهرستان رشت فعالیت کشاورزی می‌کنند، گفت: باید به تقویت کشاورزی بیشتر توجه کنیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه تزریق امید در جامعه باید ایجاد شود، گفت: مردم نباید احساس کنند که تبعیضی در جامعه وجود دارد. نظام سیاسی کشور وارد چهلمین سال عمر خود شده است  و تمام حرکت هایی که دولت در زمینه ی اهداف خود قرار می دهد در جهت عقلانیت است و باید از بحث حکمرانی خوب پیروی نماییم.

احمدی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث گردشگری در شهرستان رشت، متذکر شد: اگر ما سمت رونق گردشگری در روستاهای شهرستان نرویم، روستاها تنها محل امنی برای ویلاسازی غیربومی‌ها خواهد بود و این کار نیز هیچ چیزی جزء انباشت زباله برای ما ندارد.

وی با بیان اینکه مدیران ادارات شهرستان باید با رسانه ها تعامل داشته باشند، گفت: مدیران ادارات شهرستان باید در خصوص عملکرد خود با رسانه‌ها گفتگو کنند و گزارش عملکرد بدهند.

احمدی با بیان اینکه پذیرای نقدهای سازنده هستم، گفت: مدیران نباید از نقدها دلخور شوند. اگر نقدها منصفانه و بدور از افکار جناحی و جریانی و در جهت توسعه استان و شهرستان باشد ما استقبال خواهیم کرد.

Share