عضو هئیت رئیسه کمیسیون آموزش خبرداد

مدیران اجرایی از ادامه تحصیل و دریافت مدرک حین مسئولیت محروم می‌شوند

عضو هئیت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از تدوین طرحی خبر داد که بر مبنای آن، مدیران اجرایی از ادامه تحصیل و دریافت مدرک حین مسئولیت محروم می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هئیت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرحی تحت عنوان  محرومیت مدیران از مزایای مدارک تحصیلی دریافتی حین مسئولیت گفت: متاسفانه گروهی از مدیران در دستگاه‌های مختلف هستند که به جای اینکه تمام  وقت و تمرکز خود را صرف خدمت به مردم کنند با استفاده از رانت مدیریتی،‌ اقدام به ادامه تحصیل کردند.

وی ضمن انتقاد از این رویه در دستگاه‌های اجرایی، افزود:‌ اگر واقعا این مدیران قصد ادامه تحصیل دارند،  ابتدا باید استعفای خود از مسئولیت‌شان را اعلام کرده و سپس به فکر ارتقای مدرک تحصیلی باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه این رویه غلط به مدیران میانی محدود نشده و  شامل برخی استانداران،‌ معاونان وزیر و یا نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف نیز می‌شود که نه تنها تخلف بوده بلکه از نظر شرعی نیز قطعا ایراداتی به آن وارد است،‌ چرا که مدیریت در مناسب حکومتی، امانتی است که بر دوش مدیران کشور گذاشته شده ولی این مدیران تمام توان خود را صرف خدمت به کشور نکرده‌اند.

 نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه هدف از طرح مذکور جلوگیری از ادامه این رویه غلط در میان مدیران کشور است، تصریح کرد:  تدوین  طرح محرومیت مدیران از مزایای مدارک تحصیلی دریافتی حین مسئولیت به مراحل آخر خود رسیده و طراحان آن در حال جمع آ‌وری امضا از نمایندگان هستند.

Share