اهل سیاست نیستم

قشنگ‌ترین حس دنیا از نگاه رضا قوچان‌نژاد

مهاجم تیم ملی ایران گفت: سال ۹۶ از لحاظ شخصی و فوتبالی سال خوبی برای من بود و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا قوچان نژاد ملقب به رضا گوچی از آن فوتبالیست های خوش قلب و بی حاشیه فوتبال ایران است. از همبازیانش هم درباره رضا بپرسید همین چیزها را می گویند. برای رضا سال ۹۶ هرگز فراموش شدنی نیست، چرا که او در این سال پدر شد. خدا به رضا و همسرش یک پسر داد که اسم “دوران” را برای او انتخاب کردند. به بهانه تولد فرزندش گفتگویی عیدانه با او داشتیم.

رضا، سال جدید مبارک. سال ۹۶ برای تو از لحاظ زندگی شخصی و فوتبالی چطور بود؟

خدا را شکر سال ۹۶ برای من سال خیلی خوبی بود از هر دو لحاظی که گفتی، توانستم در تیمم آقای گل شوم. به عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه انتخاب شدم و توانستم با گل‌هایی که زدم، در جدول گلزنان لیگ هم در رده سوم قرار بگیرم.

خدا را شکر واقعا سال خوبی در زمین فوتبال داشتم و امیدوارم امسال دوباره خوش بدرخشم و بتوانم بازی‌های خوبی انجام دهم. می‌دانم که هر سال نسبت به سال گذشته وظیفه ام سنگین‌تر است و باید بازی‌های بهتری انجام دهم.

 

بهترین اتفاق زندگی ات در این سال چه بود؟ اینکه جزو بهترین گلزنان بودی؟

معلوم است که بهترین اتفاق زندگی ام چه بود، اینکه بچه ام به دنیا آمد و صاحب یک پسر شدم. خدا را شکر که پسرم سالم به دنیا آمد. با حضورش زندگی ما را خیلی شیرین‌تر کرد. خیلی رنگ زندگی مان عوض شده است. از هر لحاظی مثبت بود، پدر شدن خیلی چیز عجیب و غریبی است. تا خودت پدر نشوی نمی‌فهمی درباره چه چیز حرف می‌زنم. نمی‌توانم کامل حس پدر شدن را توضیح بدهم. واقعا حس خوبی است.

به جرات می‌گویم پدر شدن قشنگ‌ترین حس دنیاست، وقتی پسرم به دنیا آمد من و همسرم اشک شوق می‌ریختیم و حس می‌کردیم خیلی خوشبخت هستیم. واقعا خدا را شکر.

 

خیلی از فوتبالیست‌ها دوست دارند پسران شان هم مثل خودشان فوتبالیست شوند. تو هم از آن دسته پدر‌هایی هستی که می‌گویی پسرت باید فوتبالیست شود یا اصلا برایت مهم نیست؟

ببین این دیگر بستگی دارد. واقعا بستگی به پسرم دارد. برای من اصلا مهم نیست او فوتبالیست شود یا نه. مهم این است که بچه ام خوشحال باشد و خوشبخت. دوست دارم هر کاری را که دوست دارد انجام بدهد. دوست ندارم برخلاف علایقش عمل کند. من هیچ وقت نمی‌خواهم پسرم یا بچه هایم را به سمتی هل بدهم و بگویم دوست دارم به سمت فوتبال یا چیز دیگری بروید. دوست دارم بچه هایم را راهنمایی کنم. دوست دارم حمایت من را پشت خود احساس کنند. کمک می‌کنم به چیزی که دوست دارم برسند و دوست دارم به کاری که واقعا به آن علاقه‌مند هستند بچسبند و آن را انجام بدهند.

بهترین خاطره‌ای که از نوروز داری چه خاطره‌ای است؟

من از نوروز خاطره زیاد دارم، هر سال همین که کنار عزیزانت هستی بهترین خاطره است. واقعا بودن کنار خانواده یک نعمت خیلی بزرگ است. ما خیلی وقت‌ها واقعا درک نمی‌کنیم چقدر ارزش دارد کنار خانواده بودن و چقدر اتفاق خوبی است که هنوز عزیزان مان را داریم. خیلی‌ها هستند که پدرو مادرشان را از دست داده اند و یا سال تحویل نمی‌توانند آن‌ها را ببینند، ولی من واقعا خدا را شکر می‌کنم که می‌توانم معمولا کنار خانواده ام باشم.

رضا تو اهل عیدی دادن هستی یا عیدی گرفتن؟

هر دو تا. هم عیدی می‌دهم و هم عیدی می‌گیرم. البته من معتقدم عیدی دادن فقط این نیست که وقتی عید شد به کسی عیدی بدهی. به نظر من هر کسی را که دوست داشته باشی می‌توانی به او عیدی بدهی. فرقی نمی‌کند چه وقت از سال باشد. بدون بهانه این کار را انجام دهیم به نظرم قشنگ‌تر است.

رضا تو اهل سیاست هستی؟ چون می‌خواهیم برایمان یک تیم از سیاسیون بچینی.

من کلا از سیاست دور هستم. یکی از دلایلش این است که من ورزشکارم. یک ورزشکار همیشه باید تمرکزش روی ورزش باشد نه چیز دیگری. من سیاسی نیستم و دلیلی ندارد در آن فضا باشم. فوتبالیست باید در دنیای فوتبال باشد و سیاستمدار در دنیای خودش.

به عنوان آخرین سوال برای سال ۹۷ چه آرزویی داری؟ فکر کنم یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایت موفقیت تیم ملی در جام جهانی روسیه باشد.

دیگر خودت جواب سوال را دادی. اول از همه دوست دارم که همه سالم و تندرست باشیم. برای همه مردم ایران و همین طور خانواده ام آرزوی سلامتی می‌کنم. بعد از آن هم همه منتظر این هستیم که جام جهانی شروع شود و امیدوارم در روسیه خوش بدرخشیم و دوباره پرچم ایران را بالا ببریم تا مردم کشورمان خوشحال شوند. دوست داریم در جام جهانی طوری عمل کنیم که همه به ایرانی بودن شان افتخار کنند. این یک آرزوی بزرگ برای ماست و ان شا ا… خدا کمک کند و موفق باشیم.

Share